• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 12 تیر 1400
کد مطلب : 134830
+
-

با مردم/ رسیدگی به مسائل فرهنگی، اولویت رئیس دولت بعدی باشد


توقع داریم رئیس‌جمهور منتخب بعد از رسیدگی به مفاسد اقتصادی، مسائل فرهنگی را جزو اولویت‌های برنامه‌های دولت قرار دهد تا در سایه تقویت مسائل فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یابد.
سلیمی از تهران 

  کمبود شدید آب کشاورزی در شفت
چه‌کسی باورش می‌شود ما در شهرستان شفت استان گیلان که یکی از پرباران‌ترین استان‌های کشور است دچار کم آبی باشیم؟ متأسفانه چندسالی است که اینگونه شده و شهرستان شفت که خودش 60کیلومتر رودخانه دارد و 50کیلومتر کانال آبرسانی با 500دهنه آب‌بندان در آن است دچار کم آبی شدید شده، به‌گونه‌ای که کشاورزی منطقه دچار مشکل شده است.
سودمند از شفت

  درختان فضای سبز بزرگراه جلال آل‌احمد نیازمند آبیاری 
چندین بار از طریق رسانه‌ها و تماس با شماره‌های خدمات عمومی شهرداری، تقاضا کرده‌ایم که درختان فضای سبز جلال‌آل احمد - تقاطع پل یادگار امام - کوی ارمکان آبیاری شوند. متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و بار دیگر از شهرداری منطقه2، ناحیه۵ تقاضا داریم در این خصوص اقدام فوری صورت گیرد، قبل از آنکه درختان کامل خشک شوند.
اصلانی از تهران

  آلایندگی صوتی، امان ساکنان خیابان بهمن بیرجند را بریده است
سر و صدای تانکرسازی و آهن‌آلات امان ساکنان خیابان بهمن در منطقه توحید بیرجند استان خراسان جنوبی را بریده است. از مسئولان تقاضا داریم به‌گونه‌ای که این مشاغل حفظ شوند آنها را به خارج از شهر منتقل کنند. وعده‌های آنها مبنی بر انتقال مشاغل آلاینده به خارج از شهرها چه زمانی اجرایی می‌شود، لطفا رسیدگی شود. انتقال صنوف آلاینده چه زمانی است؟
عدل از بیرجند

  قطع چند نوبت آب در یک شهر عادلانه نیست
آب کم است و باید در مصرف آن صرفه جویی کرد، جیره بندی و قطعی باید ساعتی باشد. همه اینها قبول. اما این انصاف نیست که در یک شهر چند نوبت قطعی آب در یک روز داشته باشیم. در مورد قطعی آب هم عدالت داشته باشیم تا در این شرایط گرما و کرونا عده‌ای به زحمت مضاعف نیفتند.
پیرپناه از کمالشهر کرج

  شأن مسئولیت های مختلف باید حفظ شود
متأسفانه در سال‌های اخیر به‌گونه‌ای رفتار شده که ‌ارزش جایگاه‌های مختلف کم رنگ شده که مسبب آن مسئولانی هستند که در آن جایگاه‌ها قرار می‌گیرند. برخی مسئولان سخنانی بر زبان می‌آورند که مطابق ‌شأن آن جایگاه نیست و اگر شنونده نداند که آن مسئول کیست اصلا تصور نمی‌کند آن فرد چه مسئولیتی دارد. مسئولان تلاش کنند ‌تا شأن جایگاهی که در آن هستند حفظ شود.
سیدان از تهران

  قانون تبدیل وضعیت شرکتی‌ها، در شرکت نفت اصلاح شود
شرکت نفت نزدیک به 105هزار نفر کارکنان شرکتی دارد که شاغل در شرکت‌های دولتی وزات نفت در بخش‌های گاز، نفت، حفاری، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هستند. تمام این تعداد پرسنل زیرنظر پیمانکار کار می‌کنند. از مسئولان استدعا داریم، یک‌بار برای همیشه با قانونگذاری صحیح و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی وزارت نفت به رسمی و با حذف شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیرو برای دستگاه‌های دولتی، دست پیمانکاران را از حقوق و دستمزد این قشر کوتاه کنند. اصلا چه دلیل عقلی و شرعی وجود دارد که عده‌ای این گونه حقوق بگیرند. نیروی شرکتی که 10سال از عمر و جوانی خود را صرف خدمت به کشور نموده و 30 سال نیز به او در دستگاه مربوطه نیاز است، حقوق و دستمزد خود را با واسطه دریافت نماید.
از پرسنل نفت فلات قاره

  تلفن‌های ثابت در حال از دست دادن کارایی خود هستند
مشکل جدیدی که اغلب مردم در اصفهان و احتمالا دیگر شهرهای بزرگ این روزها با آن مواجه شده‌اند، منسوخ شدن تلفن‌های ثابت است که دیگر اکثر کسبه و حتی شرکت‌ها به آنها پاسخی نمی‌دهند و کم و بیش با موبایل‌های دستی خود کار می‌کنند و با نپرداختن آبونمان و قبض‌های پیامکی این تلفن‌های قدیمی‌تر به مخابرات، موجب قطعی شده و عمدا آن را مسدود و بی‌پاسخ می‌کنند. این روند در هیچ جای دنیا دنبال نمی‌شود و تلفن ثابت نباید به سرنوشت باجه‌های تلفن سطح شهر مبتلا شوند.
بلیغیان از اصفهان
 

این خبر را به اشتراک بگذارید