• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 12 تیر 1400
کد مطلب : 134812
+
-

خبر/ راهیابی 395عضو جدید به آکادمی اسکار


آکادمی هنرها و علوم تصاویر متحرک(اسکار) نام 395هنرمند و مدیر اجرایی راکه قرار است در سال‌جاری به‌عنوان عضو به این آکادمی بپیوندند‌ اعلام کرد. این تعداد نیمی از اعضای پذیرفته شده در آکادمی اسکار در سال2020 بودند. نام نگین یزدی،  تهیه‌کننده ایرانی‌تبار نیز در میان اعضای جدید آکادمی به چشم می‌خورد. همچنین نام رابرت پتینسون، بازیگر فیلم«تنت»، آندرا دی، بازیگر فیلم «ایالات متحده در برابر تعطیلات بیلی» و استیون یئون، بازیگر فیلم «میناری» نیز در میان اعضای جدید آکادمی به چشم می‌خورد. به گزارش ورایتی، 46درصد از این 395نفر زن هستند و 39درصد از اعضا نیز از جوامع نژادی هستند و در مجموع 53درصد از این 395نفر نیز غیرآمریکایی و از 49کشور دنیا انتخاب شده‌اند. از این 395عضو جدید 89نفر پیش‌تر نامزد دریافت جایزه اسکار شده و از این میان نیز 25نفر موفق به دریافت این جایزه معتبر سینمایی در سال‌های قبل شده‌اند. 32بازیگر، 10مدیر بازیگران، 11فیلمبردار، 12طراح لباس، 23کارگردان و 33مستندساز ازجمله چهره‌هایی هستند که در سال2021 به‌عنوان اعضای جدید وارد آکادمی اسکار می‌شوند. 26نفر از اعضای جدید آکادمی اسکار را نیزمدیران اجرایی تشکیل می‌دهند. 8نفر نیز به‌طور انفرادی به‌دلیل اینکه فیلم‌هایشان موفقیت زیادی را در سال‌های2020و2021 کسب کرده‌ از شاخه‌های مختلف سینمایی به عضویت در آکادمی دعوت شده‌اند.
این افراد شامل، لزلی اودوم جی‌آر به‌دلیل بازیگری و موسیقی در فیلم «یک شب در میامی»، کوثر بن هنیه به‌دلیل کارگردانی و نویسندگی فیلم «مردی که پوست خود را فروخت»، کریگ برور به‌دلیل کارگردانی و نویسندگی فیلم «هاسل‌اند فلو»، لی ایساک چانگ به‌دلیل کارگردانی و نویسندگی فیلم «میناری»، امرالد فنل به دلیل کارگردانی و نویسندگی فیلم «زن جوان امیدبخش»، شاکا کینگ به‌دلیل نویسندگی و کارگردانی فیلم«یهودا و مسیح سیاه»، آلکساندر نانو برای کارگردانی و مستند‌سازی‌ فیلم «جمعی» و فلوریان زلر به خاطر کارگردانی و نگارش فیلمنامه «پدر» هستند.
باب چاپاک، مدیرعامل کمپانی «والت‌دیزنی»، استیو یئون، یو-ری-هان و یو-چونگ یئون، بازیگران فیلم «میناری»، ماریا باکالووا، بازیگر «بورات 2»، هیو بونویل، بازیگر «دانتون ابی»، ونسا کربی، بازیگر «ماموریت غیرممکن»، رابرت پتینسون، بازیگر «تنت»، پل راسی، بازیگر «آوای متال» و جورج سی.وولف، سازنده «بلک باتم مارینی» از دیگر چهره‌های مشهوری هستند که برای سال2021 به‌عنوان اعضای جدید به آکادمی اسکار راه خواهند یافت. در بخش کارگردانان جدیدی که به عضویت آکادمی درآمده‌اند، می‌توان نام‌هایی نظیر خانیزکا براوو، نیا داکاستا، کاتی یان، داریوس ماردر، مایکل آلمریدا، لیزی برودن، شان دارکین و نینا منکس را مشاهده کرد.


زمان نمایش «قهرمان» در کن

جشنواره فیلم کن برنامه کامل نمایش فیلم‌های حاضر در بخش‌های گوناگون هفتادوچهارمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر کرد.
بر این اساس فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی که نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی کن۲۰۲۱ است، نخستین نمایش جهانی خود را ساعت۱۵:۳۰ روز ۱۳جولای(۲۲تیر) در سالن اصلی «گراند لومیر» کاخ جشنواره تجربه خواهد کرد و روز پس از آن ۱۴جولای(۲۳تیر) ساعت۹:۳۰ در سالن «آی ماکس» مجموعه بزرگ سینمایی تازه‌تاسیس «سینئوم» به‌نمایش گذاشته می‌شود.
«قهرمان» که در مجموع ۵ نمایش در کن خواهد داشت، در ادامه در همان روز(۱۴جولای، ۲۳تیر) ساعت۱۱:۳۰ بار دیگر در سالن اصلی «گرند لومیر» کاخ جشنواره، ۱۵جولای(۲۴تیر) ساعت۱۲:۳۰ در سالن «اسکرین ایکس» مجموعه سینمایی جدید «سینئوم» و در نهایت ۱۶جولای(۲۵تیر) ساعت۸:۳۰ در سالن «ساله دو سواکسانتم» نمایش خواهد داشت.
فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در دوران شیوع کرونا در شیراز ساخته شده و پس از مدتی وقفه به‌دلیل تشدید شیوع این ویروس در ایران، دوباره ساخت آن از سر گرفته شد. «قهرمان»، نهمین ساخته این کارگردان نام‌آشنای ایرانی و ازجمله آثار پربازیگر این فیلمساز است. در این ساخته متاخر اصغر فرهادی، امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدر‌عرفایی و تعدادی از بازیگران شیرازی جلوی دوربین رفته‌اند. هایده صفی‌یاری نیز مانند بسیاری از آثار فرهادی، تدوین این فیلم را عهده‌دار بوده است. استودیو «آمازون» حق پخش فیلم «قهرمان» را در آمریکا در اختیار دارد و کمپانی فرانسوی «ممنتو پیکچرز»، تهیه‌کنندگی و فروش بین‌المللی فیلم «قهرمان» و اکران آن در کن و فرانسه را عهده‌دار است.
 براساس خلاصه داستان فیلم که «ممنتو پیکچرز» آن را انتشار داده، در فیلم «قهرمان» داستان مرد جوانی به اسم «رحیم» روایت می‌شود که به‌دلیل بدهی در زندان است. هنگامی که او چند روز به مرخصی می‌آید، متوجه می‌شود که نامزدش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می‌گیرد از این پول برای پرداخت بدهی‌اش استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام او در شهر می‌پیچد، به چهره‌ای خاص بدل شده و همشهری‌هایش برای کمک به او دست به‌کار می‌شوند.
انتظار می‌رود فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی علاوه بر موفقیت در کن2021 بتواند به‌عنوان نماینده ایران در اسکار2022 یکی از شانس‌های اصلی دریافت این جایزه معتبر سینمایی در بخش بهترین فیلم‌های بین‌المللی باشد. فرهادی در سال1390 برای نخستین‌بار به‌دلیل ساخت فیلم«جدایی نادر از سیمین» نخستین اسکار را برای سینمای ایران در بخش بهترین فیلم خارجی به ارمغان آورد.
فرهادی با فیلم «فروشنده» نیز در سال1395 دومین جایزه اسکار خود را دریافت کرد.  او با فروشنده همچنین جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن1395 را به‌خود اختصاص داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید