• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 تیر 1400
کد مطلب : 134778
+
-

بن‌بست مسی؛ آزادراه پاریس

پاری‌سن‌ژرمن بدون نگرانی ستاره‌هایی مثل راموس، اشرف و دوناروما را می‌خرد؛ مسی در لیست انتظار است

بن‌بست مسی؛ آزادراه پاریس

درحالی‌که لاپورتا به خبرنگاران درباره روند تمدید قرارداد مسی گفته صبر داشته باشند، به‌نظر می‌رسد صبر هم چاره کار نخواهد بود. مشکل اصلی در فیرپلی مالی است. مسی که در 4سال آخرین قراردادش سالی 137میلیون یورو حقوق و پاداش می‌گرفت، با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه نمی‌تواند چنین پولی دریافت کند. البته باشگاه دنبال راه‌حل و منابع مالی است اما مشکل دیگری هم وجود دارد و آن مالیات این بازیکن است. طبق قرارداد آینده مسی می‌تواند پس از 2‌سال به آمریکا برود اما در 2‌سال حضورش در آمریکا هم از بارسلونا حقوق می‌گیرد و این اوضاع را پیچیده می‌کند. مسی نمی‌تواند از بارسلونا در خاک اسپانیا حقوق بگیرد و در کشوری دیگر بازی کند؛ اداره مالیات روی این موضوع حساس است. مسی قبلا پرونده فرار مالیاتی داشته و محکوم هم شده. برای اولین‌بار یکی از اعضای هیأت‌مدیره بارسلونا به خبرنگارها گفته روند تمدید قرارداد کمی پیچیده است. لاپورتا قرار بود دیروز با تباس، رئیس لالیگا برای یافتن راه‌حلی در پرداخت حقوق‌ها و به‌ویژه راه‌های قانونی قرارداد جدید جلسه داشته باشد که به‌هم خورد. از پنجشنبه که قرارداد مسی تمام و او بازیکن آزاد شده، روند مذاکره به کندی پیش می‌رود. پاری‌سن‌ژرمن که به‌تازگی با سرخیو راموس و اشرف حکیمی به توافق رسیده، منتظر روشن شدن تکلیف مسی است تا بلافاصله با او وارد مذاکره شود. پیراهن مسی هنوز در فروشگاه‌های بارسا به فروش می‌رسد اما برخی اطلاعات و عکس‌هایش از سایت باشگاه پاک شده. کاشف مسی هم ابراز نگرانی کرده که مبادا این بازیکن پس از 21سال بارسلون را ترک کند. باشگاه برزیلی ایبیس، بدترین باشگاه جهان که با 3‌سال و 11ماه بدون پیروزی نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده، به مسی پیشنهاد همکاری داد اما به‌شوخی گفت که باید قسم بخورد پله از مارادونا بهتر است! در روزهای اخیر اتفاقات مهم دیگری هم در بازار نقل‌وانتقالات رخ داده که مروری بر مهم‌ترین آنها خواهیم داشت.

   سرخیو راموس با پاری‌سن‌ژرمن برای قراردادی 2‌ساله به‌ارزش 15میلیون یورو در هر فصل به توافق رسید. او در رئال 12میلیون می‌گرفت که باشگاه اسپانیایی برای تمدید یکساله می‌خواست 10‌درصد آن را کاهش دهد. گویا باشگاه‌های انگلیسی هم خواهان او بودند و پیشنهاد مالی یکی از آنها بهتر از پی‌اس‌جی بوده اما راموس پاریس را برای ادامه فوتبال و زندگی‌اش برگزیده است.
   پاریسی‌ها در این تابستان می‌خواهند 250میلیون یورو هزینه کنند. زورشان زیاد است؛ مثل منچسترسیتی که رابطه‌ای پنهانی و زیرمیزی با یوفا دارد و از محرومیت برای رعایت نکردن فیرپلی مالی و عقد قرارداد با بازیکن زیر 16سال غیرعضو اتحادیه اروپا فرار کرده. من‌سیتی و پاریس تنها باشگاه‌هایی هستند که می‌توانند آزادانه بازیکن 100‌میلیون یورویی به بالا بخرند و رئال در تمدید قرارداد کاپیتانش خساست کند و بارسا هم در پرداخت حقوق بازیکنانش در بماند یا میلان نتواند یک خرید 40میلیون یورویی را تجربه کند. اینطور که پیش‌بینی می‌شود ناصر الخلیفی طی 2‌هفته آینده از 3‌خرید جدید خود شامل اشرف، راموس و دوناروما رونمایی خواهد کرد.
    جیدون سانچو پس از حرف‌و‌حدیث‌های فراوان بالاخره با قراردادی 5‌ساله به ارزش 85‌میلیون یورو(قطعی) از دورتموند به منچستریونایتد پیوست. دستمزد سانچو در اولدترافورد هفته‌ای 250هزار پوند خواهد بود.
    منچسترسیتی از انتقال 85میلیون یورویی سانچو از دورتموند به منچسترسیتی 13میلیون یورو به‌عنوان حق‌رشد سود خواهد کرد. سیتی با 7میلیون یورو سانچو را به دورتموند فروخته بود که به این‌ترتیب از این بازیکن 20میلیون یورو به‌دست آورد. از انتقال اشرف حکیمی از اینتر به پاریس هم مبلغ 2.1میلیون یورو به رئال مادرید می‌رسد.
   هزینه خرید اوبامیانگ، دمبله، پولیسیک و سانچو برای دورتموند، 32میلیون پوند بود که این باشگاه از طریق فروش همین بازیکنان 309میلیون پوند به‌دست آورد. این جدا از سودی است که از طریق فروش پیراهن این ستاره‌ها به دست آورد و از خدمات آنها در ترکیب بهره‌برد.
    هواداران دورتموند بعد از فروش سانچو به منچستر حالا حسابی نگران هالند هستند. ارزش این بازیکن بین 100تا120میلیون یورو است اما اگر یک‌فصل دیگر بماند، بند فسخ قراردادش با 75میلیون یورو فعال خواهد شد. دورتموند می‌خواهد از این اختلاف رقم بهره ببرد.
    تام هیتون، دروازه‌بان 35‌ساله و انگلیسی سابق استون‌ویلا که 30ژوئن قراردادش با این تیم به پایان رسید، در انتقالی آزاد به منچستریونایتد پیوست. در قرارداد این دروازه‌بان با منچستریونایتد امکان تمدید قرارداد به‌مدت یک ‌سال دیگر نیز وجود دارد. بد نیست بدانید هیتون به‌مدت 13سال در رده‌های سنی مختلف منچستریونایتد بازی کرده و در سال2010 از این باشگاه جدا شده بود.
    امباپه تمدید قرارداد را نپذیرفته و پاری‌سن‌ژرمن به همین دلیل ممکن است لئوناردوی برزیلی را از سمت مدیر ورزشی برکنار کند. پیشنهاد باشگاه دستمزد سالی 30میلیونی بود که امباپه آن را رد کرده اما گفته می‌خواهد سال آخر قراردادش را هم در پاریس پشت سر بگذارد. او می‌تواند در تابستان آینده به‌صورت رایگان جدا شود و به رئال برود. ناصر الخلیفی در این صورت یا او را با 125میلیون یورو می‌فروشد یا یک‌سال مثل بلایی که سر ربیو آورد با او بدرفتاری می‌کند و این مهاجم یک فصل باید روی سکوها بنشیند. پیشنهاد رئال 100‌میلیون یورو به‌علاوه 50میلیون آپشن است.
   پاتسون داکا مهاجم 22ساله زامبیایی‌ سالزبورگ با قراردادی به ارزش 23میلیون پوند تا 2026 به لسترسیتی پیوست.
    رافائل سانتوس بوره مهاجم گلزن ریورپلاته جانشین آندره سیلوا در آینتراخت فرانکفورت می‌شود. آندره سیلوا به‌زودی با انتقالی 23میلیون پوندی راهی لایپزیگ خواهد شد.
    فرانک ریبری ستاره فرانسوی فیورنتینا رسما از این تیم ایتالیایی جدا شد. این بازیکن در 38‌سالگی پیشنهادهایی از کشورهای آسیایی دارد و به‌نظر نمی‌رسد بخواهد از دنیای بازیگری خداحافظی کند.
    در روزهای اخیر بین مربیان هم انتقالاتی صورت گرفته است. رافا بنیتس با وجود مخالفت هواداران اورتون و لیورپول با آبی‌ها قراردادی 3‌ساله منعقد کرد، نونو اسپریتو، سرمربی پرتغالی به‌مدت 2‌سال هدایت تاتنهام را پذیرفت و وینچنزو ایتالیانو به‌عنوان سرمربی جدید فیورنتینا انتخاب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید