• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 12 تیر 1400
کد مطلب : 134751
+
-

آدم‌های امانتدار زیرپوست شهر

3ماجرای خواندنی از 3شهروند درستکار که کیف‌هایی پر از پول و چک را در مترو پیدا کردند و به صاحبانشان بازگرداندند

آدم‌های امانتدار زیرپوست شهر

محمد جعفری-  خبر‌نگار

در شماره‌های قبلی همشهری مترو به حضور کلاهبرداران اسکیمری و قاچاقچیان مواد‌مخدر در مترو پرداختیم و ماجراهایی باورنکردنی از تبهکارانی که در ایستگاه‌های مترو تردد می‌کنند را روایت کردیم اما همیشه همه‌‌چیز آنقدر سیاه نیست. در این شماره می‌خواهیم از حوادث سفیدی که در مترو اتفاق می‌افتد، بنویسیم؛ از افرادی که کیف‌های پر از پول و چک را در ایستگاه‌های مترو پیدا کردند، اما بدون هیچ چشمداشتی آنها را به  صاحبانشان بازگرداندند.

چک 450میلیونی
یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های مأموران پلیس مترو، گشت‌زنی روی سکوی ایستگاه‌ها ست؛ چراکه بیشترین حادثه‌ها روی همین سکوها اتفاق می‌افتد. مدتی قبل یکی از مأموران پلیس مترو روی سکوی ایستگاه تجریش در حال گشت‌زنی بود که یک تکه کاغذ تا‌خورده را دید. جریان هوایی که در تونل وجود دارد داشت کاغذ را با خودش می‌برد اما مأمور پلیس که کنجکاو شده بود فورا کاغذ را برداشت اما وقتی تای آن را باز کرد فهمید یک کاغذ معمولی نیست. او یک چک 450میلیون تومانی پیدا کرده بود. یک‌بار دیگر به دقت تعداد صفرهای روی چک را شمرد تا از مبلغ آن مطمئن شود. تاریخ چک به‌روز و در وجه حامل بود. آن زمان ایستگاه مترو خلوت‌تر از همیشه بود. مأمور مترو نگاهی به این طرف و آن طرف کرد. هیچ‌کس او را ندیده بود. چک را دوباره تا کرد و داخل جیبش گذاشت و یک‌راست به ایستگاه پلیس رفت و ماجرا را برای مافوقش تعریف کرد. مامور وظیفه‌شناس ابتدا با بانک تماس گرفت و ماجرا را با آنها در میان گذاشت و سپس توانست شماره تلفن صاحب چک را به‌دست بیاورد. درحالی‌که چند ساعت بیشتر از پیدا‌شدن چک 450میلیون تومانی در ایستگاه متروی تجریش نگذشته بود این مأمور پلیس بدون هیچ چشم‌داشتی توانست آن را به صاحبش برگرداند. حتی زمانی که صاحب چک قصد داشت به پلیس جوان برای تشکر، مژدگانی بدهد او قبول نکرد و گفت که وظیفه‌اش را انجام داده است.

عابربانک همراه رمز

همیشه هم افرادی که اشیای قیمتی را پیدا می‌کنند مأموران پلیس نیستند. بارها شده که شهروندان عادی میان ازدحام مسافران مترو، کیف‌هایی پر از پول و چک و طلا پیدا می‌کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به صاحبش برمی‌گردانند. یکی از این افراد مرد جوانی است که چند‌ماه قبل یک کیف که داخل آن 3میلیون تومان چک پول و یک کارت عابربانک قرار داشت، پیدا کرد. کنار کارت عابربانک رمز آن نیز روی کاغذی نوشته شده بود و وقتی این مرد از طریق خودپرداز موجودی کارت را گرفت فهمید داخل این حساب بانکی 57میلیون تومان پول است. با این حال داخل کیف هیچ شماره تلفن یا آدرسی وجود نداشت و تنها راه پیدا کردن صاحب کیف کمک گرفتن از بانک بود؛ کاری که مرد جوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داد تا کیف گمشده به‌دست صاحبش برسد.

50میلیون چک‌پول

ایستگاه‌های مترو جایی است که معمولا بیشتر شهروندان در آنجا عجله دارند و می‌خواهند زودتر از آنجا خارج شده و به‌کار و زندگی‌شان برسند. شاید به همین دلیل است که خیلی‌ها در همین ایستگاه‌های مترو وسایل‌شان را گم می‌کنند؛ حتی اگر آن وسیله یک کیف پر از پول باشد. چندی قبل یکی از مأموران پلیس مترو چشمش به یک کیف جیبی مردانه افتاد که گوشه‌ای از پله‌های ایستگاه افتاده بود. معمولا کیف جیبی یکی از مواردی است که در ایستگاه‌های مترو زیاد پیدا می‌شود. اما این کیف با بقیه کیف‌ها تفاوت داشت. وقتی مأمور پلیس این کیف را برداشت و باز کرد، دید داخلش پر از چک‌پول است. باورش نمی‌شد که این همه پول را در گوشه‌ای از راه‌پله‌های مترو پیدا کرده است. ابتدا کمی اطرافش را نگاه کرد تا شاید صاحب کیف را پیدا کند اما هیچ‌کس آنجا نبود. او به باجه پلیس رفت و خوب داخل کیف را بررسی کرد. چک پول‌ها 50میلیون تومان بود. او ابتدا نمی‌دانست باید چطور صاحب این همه پول را پیدا کند اما وقتی خوب داخل کیف را جست‌وجو کرد یک شماره تلفن پیدا کرد و با آن تماس گرفت. صاحب کیف وقتی شنید مأمور پلیس مترو کیفش را پیدا کرده است از خوشحالی نمی‌دانست باید چه‌کار کند. او آن روز تا مرز سکته‌کردن پیش رفته بود اما هوشیاری و در عین حال امانتداری پلیس وظیفه‌شناس مترو باعث شد 50میلیون تومانی که گم کرده بود پیدا شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید