• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 10 تیر 1400
کد مطلب : 134719
+
-

با مردم/ فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشتریان را به اشتباه می‌اندازند


عملکرد و روش‌های اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌گونه‌ای است که مشتریان را از نظر وزن و قیمت اجناس و کالاها خواسته یا ناخواسته به اشتباه می‌اندازند و به نوعی فریب می‌دهند. به‌عنوان مثال؛ بسته بندی مواد غذایی و خصوصاً حبوبات را که یک کیلویی به‌نظر می رسند، در واقع ۹۰۰ گرم است و معمولاً قیمت اصلی آن هم نسبت به تخفیفات ظاهری داده شده، به‌علت توافق قبلی با تولید‌کننده و درج قیمت بالاتر روی بسته بندی و سپس تخفیف ظاهری، کمتر است اما اغلب مشتریان متوجه نشده و در واقع این فروشگاه‌ها در ابعاد بسیار بزرگ کم فروشی و تقلب می‌کنند که این ترفند حتماً قابل رسیدگی است.
رضوانشاهی از تهران

  گرفتاری بروجرد در انبوه پروژه‌های نیمه کاره و بیکاری
متأسفانه شهر بروجرد گرفتار فقر و بیکاری است؛ درحالی‌که بسیاری از طرح‌های کلید خورده مثل سد گل رود، راه‌آهن و فرودگاه، نیمه‌کاره رها  و بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها مثل کارخانجات شهرک صنعتی بروجرد تعطیل شده‌اند. از مسئولان درخواست رسیدگی و توجه بیشتر به این شهر قدیمی را داریم.
خاتمی از بروجرد

  استفاده از مانیتورهای مترو توسط دستفروشان مترو
دستفروشان مترو که هر روز هم به تعدادشان افزوده می‌شود، جدای از سر و صدای غیرمتعارف و ترافیکی که ایجاد می‌کنند، به تازگی برای تبلیغات کالاهای خود از مانیتورهای داخل مترو استفاده می‌کنند. مثلا برخی فروشنده‌ها برای تبلیغات هولدر موبایل آن را به مانیتور می‌چسبانند تا کارایی آن را نشان دهند، یا برخی فروشندگان لوازم آشپزخانه نیز کارهای مشابه این را انجام می‌دهند. ضمن آلودگی و کثیفی مانیتورها و ماندن اثر انگشت بر آنها، صفحه این مانیتورها هنگام پخش فیلم های کوتاه یا تبلیغات خراب شده است. به پلیس مترو هم گزارش کرده‌ام ولی تاکنون ترتیب اثری ندیده‌ام.
سیما از تهران 

  خانه بهداشت کوکباغ، طی ماه فقط یک‌بار پزشک دارد
تنها خانه بهداشت روستای کوکباغ  که بعد از زغالچال در شهرستان ساری واقع است، در‌ماه تنها یک  روز پزشک دارد؛ درحالی‌که 3‌روستای اطراف آن هم پزشک ندارد و تنها همین خانه بهداشت وجود دارد. وقتی  پیگیری می‌کنیم عنوان می‌کنند که به خانه بهداشت اصلی در زغالچال بروید که آن هم از روستا دور است و از طرفی، مسیر دسترسی به آن به‌دلیل نبود جاده و ماشین سخت است و این کار به‌خصوص برای افراد مسن و زنان باردار و کودکان سخت‌تر است. لطفا مسئولان پیگیری کنند.
خوشنام از کوکباغ ساری

  رقم وام ودیعه مسکن افزایش و اقساط آن کاهش یابد
با توجه به رشد سرسام آور نرخ ودیعه و اجاره خصوصا در تهران، از مسئولین درخواست داریم تا مبلغ وام ودیعه را افزایش و اقساط آن را کاهش دهند.
صداقت از تهران

   نیروهای جهادی به یاری مردم سیستان و بلوچستان بیایند
شیوع موج پنجم کرونا در سیستان و بلوچستان شرایط بحرانی را  ایجاد کرده است و شمار مبتلایان هر روز به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش دارد. درحالی‌که به‌دلیل تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها و جمع کردن دستفروشان و نیز افزایش بیکاری و خشکسالی وضع معیشت مردم بسیار سخت است و حتی تهیه ماسک و لوازم بهداشتی برای بسیاری از خانواده ها در شهرهای مختلف استان وجود ندارد. در این شرایط به‌نظر می‌رسد حضور نیروهای جهادی و مردمی به‌خصوص در میان حاشیه‌نشینان شهر زاهدان بسیار مفید و سازنده باشد تا در کنار اقدامات مسئولان این وضعیت به ثباتی نسبی برسد.
یک پزشک از زاهدان

  رانندگان تاکسی 4 مسافر سوار می‌کنند
با توجه به شیوع بیماری کرونا و دستور سازمان تاکسیرانی، رانندگان تاکسی باید 3 مسافر سوار کنند؛ درحالی‌که بعضی از رانندگان به این موضوع توجهی نمی‌کنند و هنگام اعتراض مسافران، برخورد تند و ناشایستی با آنها دارند.
 کلاهدوز از تهران

  امکانات ایمنی و بین راهی در جاده آستارا-اردبیل کافی نیست
جاده پُر رفت‌وآمد و ترانزیتی آستارا - اردبیل که 2 استانِ مهم و سرسبز کشور را به هم وصل می‌کند، نیاز به تعریض لازم به‌صورت بزرگراه با امکانات رفاهی بین راهی بیشتر و ایمن‌سازی‌ مناسب و مطابق با استانداردهای بین‌المللی دارد.
محمود بلیغیان
 

این خبر را به اشتراک بگذارید