• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 تیر 1400
کد مطلب : 134689
+
-

مسیر ایوان شمس برای توان‌یابان هموار شد

مراسم بهره‌برداری از پروژه نوسازی، بهسازی و مناسب‌سازی‌ مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس با هدف تسهیل دسترسی و عبور و مرور توان‌یابان به سالن این مجموعه با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران برگزار شد. به گزارش همشهری، سالن فرهنگی هنری ایوان شمس حدود ۳هزار مترمربع مساحت دارد که گنجایش سالن اصلی آن بیش از 400نفر و سالن‌های حاشیه‌ای بیش از 100نفر است. پروژه مناسب‌سازی‌ سالن این مجموعه فرهنگی و هنری با هدف ارائه خدمات به توان‌یابان در دستور کار شهرداری تهران قرار داشت که روز گذشته مراسم بهره‌برداری از آن با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد. محمدرضا جوادی یگانه در مورد ضرورت اجرای این پروژه گفت که مناسب‌سازی‌ مسیر تردد معلولان در سالن فرهنگی هنری ایوان شمس گامی در جهت تحقق حقوق شهروندی توان‌یابان بوده است. او با اشاره به اقدامات انجام شده در این پروژه عنوان کرد: «یکی از رمپ‌های این سالن برای تردد افرادی که دچار نقص حرکتی هستند، مناسب‌سازی‌ شده است و یک دستگاه بالابر ویژه ویلچر هم در کنار سن ایوان شمس تعبیه شده تا معلولان به راحتی بتوانند در محوطه سن تردد کنند.
همچنین بازسازی بخش ورودی سالن ایوان شمس از مسیر بزرگراه کردستان، سنگفرش پیاده راه و مسیرهای تردد ویلچر در بیرون و داخل سالن، سنگفرش کف سالن انتظار، عایق بندی سقف و کف، سیستم گرمایش و سرمایش، فرش کف سالن اصلی مجموعه ایوان شمس و بخش VIP نیز نوسازی و بهسازی‌ شده‌اند.» جوادی یگانه با بیان اینکه پروژه بازسازی و مناسب‌سازی‌ سالن ایوان شمس از پروژه‌های سلامت محور اداره کل سلامت بوده است، گفت: « این پروژه با مشارکت و نظارت کاربردی انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران و دبیر کانون معلولان منطقه 16اجرا شده است؛ به‌طوری که امروز شاهد ارتقای شاخص‌های حقوق شهروندی در مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس هستیم.» به‌گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران این پروژه توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با بهره‌گیری از توان داخلی اجرا شده است.
زینب نصیری، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران هم در این مراسم با بیان اینکه به همه نیازهای توان‌یابان در این پروژه توجه شده است، گفت: «اکنون در مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس 2چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد که سالمندان و افرادی که دارای نقص حرکتی هستند می‌توانند از آنها استفاده کنند، اما برای افرادی که با ویلچر تردد می‌کنند قابل استفاده نیست. از این‌رو ساخت 2چشمه سرویس بهداشتی برای این افراد شروع شده است که به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید