• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13466
+
-

با مردم

با مردم

   ساماندهی اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران

سلام. در رابطه با گلایه‌هایی که مستأجران از افزایش اجاره‌بها در این ستون عنوان می‌کنند نیاز به اهتمام مسئولان برای ساماندهی این بخش دارد. من سال 56تا 58 به‌دلایل کاری در رم ایتالیا ساکن بودم. آن‌زمان افزایش اجاره‌بها مسئولان را وادار کرد تا راهکاری را ارائه کنند. نهایتا شهرداری شهر رم را به 4منطقه تقسیم و برای هر بخش قیمت متناسب با امکانات آن محل تعیین و برای اجرا ابلاغ کرد. باور کنید ساماندهی افزایش اجاره‌بها  طی 2‌ماه حل شد؛ یعنی هر شهروند براساس داشته خود منطقه و محلی را برای سکونت انتخاب کرد و ساکن آنجا شد. به‌نظرم در شرایط فعلی شهرداری تهران باید ساماندهی مشکل اجاره بها را بر‌عهده بگیرد و با همکاری دولت و مجلس و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در یک اقدام منسجم نرخ اجاره بها را برای هر منطقه جداگانه ابلاغ کرده و بر حسن انجام کارها نظارت کند.
2700...02122

  به عمر ما کفاف نخواهد داد!

سلام. آقای ربیعی وزیر کار سال گذشته از افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر دادند، ولی امسال افزایش 19.5درصد را مطرح کرده‌اند. با این وضعیت اگر بازنشسته‌ای یک میلیون حقوق بگیرد با کسی که 5میلیون تومان دریافتی دارد، مراحل یکسان‌سازی‌ حقوق به عمر ما کفاف نخواهد داد! لطفا منعکس کنید.
0072...0912

  هزینه داروها را تقبل نمی‌کنند

سلام. با اینکه هر ماه مبلغ ۸۰۷۲۰۶ ریال از حقوق ما بازنشسته‌های ارتش بابت خدمات درمانی کسر می‌کنند تا در مواقع ابتلا به بیماری خاص کمک هزینه درمان‌مان باشد اما هم‌اکنون با توجه به اینکه بیماری خاص دارم، بیمه ارتش مبلغ بسیار کمی از داروهای گرانقیمت را تقبل می‌کند! در نتیجه ما ناچاریم هرماه بین ۲۰۰‌تا‌۳۰۰هزار تومان از هزینه دارویمان را نقدا پرداخت کنیم. لطفا بنویسید تا بلکه مسئولان در سازمان بیمه نیروهای مسلح پاسخگوی مشکلات ما باشند.
طهماسبی بازنشسته ارتش

  سدمعبر پیاده‌رو و سواره‌رو

سلام. مدت‌هاست در خیابان شهید والاییان جنوبی واقع در منطقه۴ حد فاصل بلوار دلاوران، وجود کارگاه‌های مختلف بدون مجوز اعم از مکانیکی، صافکاری، آپاراتی و... باعث سد معبر پیاده‌رو و سواره‌رو شده و عملا رفت‌وآمد مردم را مختل کرده است. علاوه بر این، بازارچه کوثر در تقاطع خیابان فوق با خیابان الغدیر به‌دلیل غیربهداشتی و غیرایمن بودن از نظر بصری چهره نامناسبی پیدا کرده است. از شهرداری محترم منطقه ۴ و سایر مسئولان ذیربط درخواست رسیدگی داریم.
9380...0912

@  ساماندهی کودکان کار را جدی بگیریم

با سلام و خسته نباشید به‌دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. هر سال که می‌گذرد به تعداد کودکان کار که در خیابان‌ها و چهار راه‌ها از ابتدای صبح تا انتهای شب جلوی رانندگان خودروها را گرفته و تقاضای کمک می‌کنند اضافه می‌شود. از طرفی دیدن این صحنه‌ها دل هر شهروندی را به درد می‌آورد و حضور گروهی این کودکان چهره بسیار زشتی از پایتخت را در منظر عمومی به نمایش گذاشته است. واقعیت این است که کودکان کار نتیجه افزایش بیکاری، اعتیاد، مهاجرت، تورم و... در سطح جامعه است که اگر مسئولان به وضعیت اینگونه کودکان توجهی نکنند دود اسپند همین کودکان خیابانی به چشم خودمان خواهد رفت. باور کنید کسی نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند.ما باید همه کودکان کار را فرزندان خود بدانیم. باید دلسوزانه برای آنها تصمیم بگیریم. نیازها و منابع مالی و قوانین را مشخص کنیم. نه اینکه اتفاقی رخ بدهد و بعد تازه بیدار شویم. لذا انتظار داریم مسئولان ذیربط در شهرداری تهران، مسئولان در سازمان بهزیستی و عوامل مرتبط در ناجا و همچنین انجمن حمایت از کودکان کار به‌عنوان نهادی غیردولتی و غیرانتفاعی موضوع ساماندهی کودکان کار را به‌طور جدی پیگیری کنند.
بهرامی از تهران

  نظارت بر کار شرکت‌های پیمانکاری

سلام. سال‌هاست شهرداری تهران در راستای چابک‌سازی‌، بسیاری از خدمات شهری را به شرکت‌های پیمانکاری واگذار کرده است که در جای خود اقدام مناسبی است. اما مشکل اساسی اینجاست که نظارت کافی بر حسن انجام کار پیمانکاران ندارد؛ به‌گونه‌ای که در برخی موارد حق و حقوق پرسنل به‌کارگیری شده در این شرکت‌های پیمانکاری پایمال شده و کسی هم پاسخگوی این اجحاف نیست. امیدوارم منتشر کنید.
احمدی ازتهران

@  تحریم غذا خوردن در مراسم ختم

با سلام. اخیرا کمپینی به نام تحریم غذا خوردن در مراسم ختم شروع شده که اقدامی شایسته است که سبب می‌شود هزینه خانواده داغدار در وضعیت اقتصادی فعلی کاهش یابد. هرچند در آموزه‌های دینی سفارش شده که برای صاحبان عزا طعام و غذا ببرید اما متأسفانه الان در جامعه ما به این شکل به اشتباه جا افتاده که خانواده عزادار علاوه بر غم وغصه فقدان عزیز از دست رفته، همزمان باید به فکر تدارک پذیرایی از مهمان‌ها هم باشند که با وضعیت اقتصادی فعلی برای بسیاری از خانواده‌ها بار مضاعفی است که باید در آن شرایط بحرانی به دوش بکشند. اگر مشکل مالی هم نداشته باشند بار روانی تدارک دیدن و آبرومند ظاهر شدن در انظار هم در آن شرایط یک‌بار اضافه است، علاوه بر این خوردن غذایی که با این شرایط روحی و گاهی هم با نارضایتی، تدارک دیده شده، برای سلامتی می‌تواند مضر باشد. انتظار می‌رود هم شهروندان و هم خطبای مراسم ختم در زمینه نخوردن غذا در مراسم ترحیم این فرهنگسازی‌ را جا بیندازند تا به‌تدریج این قضیه عمومیت پیدا کند و به مرور این رسم برچیده شود. بیایید از خودمان شروع کرده و این موضوع را تبدیل به یک فرهنگ کنیم.
1625...0919

لطفا نظرات خود درخصوص مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید