• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 10 تیر 1400
کد مطلب : 134658
+
-

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و برنامه‌های تابستانی

چراغ‌های نمایش روشن می‌شود

چراغ‌های نمایش روشن می‌شود

  بردیا بادپر

زندگی راه خودش را می‌رود. تابستان بدون توجه به شیوع کرونا می‌آید و نوع دیگری از تعطیلات از راه می‌رسد. این تابستان هم مثل سال گذشته، مراکز فرهنگی و هنری هم‌چنان کلاس‌های آموزشی را در فضای مجازی برگزار می‌کنند. البته برخی باشگاه‌های ورزشی و استخرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز است.
در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قرار است چراغ نمایش‌های مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اجراهای محیطی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان روشن شود. به‌گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «سعید زین‌العابدین»، معاون مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون با اعلام این خبر گفت: «در گام اول، اجراهای فضای باز به صورت رایگان در محوطه‌ی بیرونی مرکز تئاتر واقع در پارک لاله صورت می‌گیرد که تلاش می‌شود با این گام چراغ تئاتر در این مرکز در هفته‌های نخست تابستان روشن شود. زمان و ساعت دقیق اجراها نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.»
به‌گفته‌ی او مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری نیز، تماشاخانه‌های خود را در شرایطی به‌روی مخاطبان می‌گشاید که شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند تب‌سنجی از کارکنان، مراجعه‌کنندگان و تماشاگران، ضدعفونی سالن‌ها با برنامه‌ای منظم و روزانه با جدیت اجرا خواهد شد. اهدای ماسک بهداشتی به تماشاگران هنگام ورود به سالن‌های نمایش، مناسب‌سازی سیستم تهویه‌ی هوا و کاستن ظرفیت سالن‌ها به یک‌سوم نیز از جمله‌ی این تمهیدات است.
* * *
از سوی دیگر کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مهارت‌های زندگی مجازی در دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برای گروه‌های سنی گوناگون برگزار می‌شود. برهمین اساس علاقه‌مندان در گروه‌های سنی گوناگون می‌توانند برای شرکت در این کارگاه‌ها تا روز ۱۳ تیر ۱۴۰۰در پایگاه مجازی کانون پرورش فکری به‌نشانی kpf.ir ثبت‌نام کنند.
این کارگاه‌های مجازی که در سطح ملی برنامه‌ریزی شده و محدودیت جغرافیایی برای ثبت‌نام ندارند، به دو صورت آنلاین و آفلاین (بدون محدودیت زمان) برگزار می‌شود.
* * *
 هم‌زمان با فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت کودکان و نوجوانان تا روز ۱۸تیر، ۳۲ عنوان کتاب با ۲۵درصد تخفیف در سایت فروش محصولات کانون پرورش فکری به‌نشانی shop.kpf.ir برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید