• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 10 تیر 1400
کد مطلب : 134656
+
-

تماشای هم‌نشینی اشک‌ها و لبخندها

قهرمان همیشه قهرمان مى‌ماند

  علی مولوی

تمام لذت تورنومنت‌هایی مثل یورو یا جام‌جهانی، فشردگی و حساسیت بالای این بازی‌هاست. ورزشکارانی از کشورهای گوناگون در میدان مسابقه در مقابل هم قرار می‌گیرند و در برابر میلیون‌ها بیننده‌ی تلویزیونی، تاریخ فوتبالی کشورشان را رقم می‌زنند.
اصل لذت، همین با هم دیدن‌هاست. همین‌که همه در کنار هم بازی‌ها را دنبال می‌کنیم و از تماشای لحظه‌های سرنوشت برای تیم‌ها و ورزشکاران لذت می‌بریم. این هفته هم می‌خواهیم با هم برخی از این لحظه‌های سرنوشت‌ساز و زیبای یورو2020 را مرور می‌کنیم.


همان‌طور شد که فکرش را می‌کردیم؛ گروه شش یا همان گروه مرگ،
در بازی فرانسه و پرتغال و بازی آلمان و مجارستان، به اوج هیجان و حادثه‌های عجیب رسید و به گروهی تبدیل شد که هرگز آن را فراموش کنیم.
شاید عجیب باشد اما در طول 90 دقیقه‌ی این دو بازی هم‌زمان، پرتغال 10بار در جدول گروه شش بالا و پایین رفت و هرچهار رتبه‌ی جدول را لمس کرد! با هرگل در یکی از بازی‌ها، پرتغال بین رتبه‌های اول تا چهارم در نوسان بود و در نهایت سوم شد و به مرحله‌ی بعد راه یافت.
از طرف دیگر «کریم بنزما»، مهاجم تیم ملی فرانسه پس از 2805 روز برای کشورش گل‌زنی کرد و دو گل به ثمر رساند. دو گلی که هردو به تعبیری در یک لحظه به ثمر رسیدند! گل نخست در نیمه‌ی اول و دقایق تلف‌شده به ثمر رسید؛ یعنی دقیقه‌ی 46 و 44 ثانیه. گل دوم هم در آغاز نیمه‌ی دوم و دقیقاً در دقیقه‌ی 46 و 44 ثانیه وارد دروازه شد که اتفاق شگفت‌انگیز و عجیبی است.
در همین بازی‌های پرهیجان و پرفراز و نشیب بود که «کریستیانو رونالدو» نیز در نهایت با به ثمر رساندن دو ضربه‌ی پنالتی به رکورد افسانه‌ای 109 گل ملی «علی دایی» رسید.
علی دایی بلافاصله در اینستاگرام خود پیام تبریکی را برای رونالدو منتشر کرد و نوشت: «باعث افتخار من است که این موفقیت قابل توجه به رونالدو اختصاص دارد؛ قهرمان بزرگ فوتبال و یک انسان‌دوست دغدغه‌مند که الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر دنیا شده و روی زندگی‌شان تأثیر گذاشته است.»
رونالدو نیز پیام دایی را بی‌پاسخ نگذاشت و بلافاصله در استوری اینستاگرامش نوشت: «قهرمانان واقعی، همیشه قهرمان می‌مانند. باعث افتخار بود که کلماتی مهربانانه نظیر این را از اسطوره‌ی بزرگی چون شما بخوانم.
ممنونم، علی دایی!»


گل‌به‌خودی یکی از پدیده‌های یورو2020 است! در پنج دوره‌ی گذشته‌ی یورو تنها هفت گل به‌خودی زده شده
بود، اما تا پایان بازی‌های مرحله‌ی گروهی یورو2020، شاهد هشت گل به خودی بودیم! یکی از بدترین‌هایش هم این ضربه‌ی آبشار «مارتین دوبراوکا»، دروازه‌بان اسلواکی به درون دروازه‌ی خودی است. او که تنها چند دقیقه‌ی قبل پنالتی اسپانیا را مهار کرده بود، این‌چنین دروازه‌ی خودی را باز کرد. کار به این‌جا هم ختم نشد و «یورای کوتسکا»، هافبک اسلواکی هم به خودشان گل زد و در مجموع، اسلواکی از اسپانیا پنج بر صفر باخت و به‌خاطر تفاضل گل منفی از جام کنار رفت.


بازی اسکاتلند و کرواسی، بازی سرنوشت‌سازی برای هردو تیم بود. هردو تیم به پیروزی نیاز داشتند تا از گروهشان صعود کنند. اما مثل همیشه بخت با اسکاتلندی‌ها یار نبود و آن‌ها باز هم از صعود به مرحله‌ی حذفی جا ماندند. آن‌ها در تمام 11 دوره‌ی حضورشان در یورو در مرحله‌ی گروهی حذف شده‌اند.
اما این بازی حساس، این گل شگفت‌انگیز «لوکا مودریچ»، هافبک کرواسی و رئال مادرید را نیز در پی داشت. مودریچ که پیش از این با 22سال و 273 روز سن به جوان‌ترین گل‌زن تاریخ کرواسی تبدیل شده بود، با این گل زیبا با 35سال و 286روز، لقب مسن‌ترین گل‌زن تاریخ کرواسی را نیز به‌نام خود ثبت کرد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید