• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 9 تیر 1400
کد مطلب : 134562
+
-

خبرهای کوتاه/زمان فرصت‌سوزی در انتخاب وزیر میراث‌فرهنگی نداریم

رئیس جامعه گردشگری الکترونیک با اشاره به اهمیت انتخاب وزیر میراث‌فرهنگی در دولت آینده اعلام کرد: ایران توان آزمون و خطا ندارد. زمان تکرار تجربه‌های ناموفق نیست و امیدواریم وزیر آینده میراث‌فرهنگی به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشراف داشته باشد. حسن تقی‌زاده انصاری به مهر گفت: صنعت گردشگری نیاز فوری به حمایت عملی برای احیا و بازآفرینی دارد و اگر به این فضای حمایتی در دولت جدید سریعاً وارد نشویم، نمی‌دانیم چه سرنوشتی خواهد داشت. هم‌اکنون بسیاری از کارشناسان این عرصه اقتصادی را از دست داده‌ایم.
او افزود: در کشورهای پیشرفته برای موفقیت در صنعت گردشگری به خردمحوری روی آورده‌اند و با خلاقیت و نوآوری توانسته‌اند اهدافشان را در صنعت گردشگری محقق کنند. انصاری بیان کرد: ما قرار است با اقتصاد مقاومتی و اشتغال به گردشگری نگاه کنیم و به همین دلیل باید گردشگری پویا شود. بنابراین  انتظاراتی داریم که مهم‌ترین آن در اولویت قراردادن گردشگری در برنامه‌های اقتصادی دولت است و اینکه رئیس‌جمهوری اعضای هیأت دولت را مکلف به همکاری در مدیریت یکپارچه صنعت گردشگری کند.
وی افزود: لازم است انتخاب وزیر و مسئولان و معاونان از میان متخصصان، کارآفرینان خلاق و اندیشه‌ورزی انجام شود که در 3 بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یا فعالیت کرده باشند یا شناخت کافی از این 3 بخش داشته باشند. به‌گفته حسن تقی‌زاده‌انصاری، ساختار گردشگری ایران بر بستر حفاظت از میراث‌فرهنگی و طبیعی اتفاق می‌افتد و انتظار می‌رود مسئولانی انتخاب شوند که این میراث ارزشمند و حفظ و احیای آن و توسعه گردشگری را در اولویت قرار دهند و در کنار هنرمندان صنایع‌دستی و رفع مشکلات تأمین مواداولیه و بازاریابی و فروش تولیدات آنها باشند.

تداوم وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق طی 2 روز آینده
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم وزش باد شدید موقت و رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط کشور طی 2 روز آینده، از افزایش سرعت باد در مناطق شرق کشور و خیزش گردوخاک خبر داد.
صادق ضیاییان با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز (۹ تیرماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و رگبار و رعدوبرق ‌پیش‌بینی می‌شود، به ایسنا گفت: این وضعیت روزهای ‌پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده نیز به دامنه‌های البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان می‌رسد. وی افزود: از بعدازظهر امروز و فردا در کل استان‌های ساحلی خزر کاهش نسبی دما و بارش ‌پراکنده انتظار می‌رود و دریای خزر در این مدت مواج است. به‌گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان نیز در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد موقت و رگبار و رعدوبرق مواجه می‌شوند. روزهای ‌پنجشنبه، ‌جمعه و شنبه آینده نیز در شرق کشور و به‌ویژه منطقه زابل، شاهد افزایش سرعت وزش باد و گردوخاک خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید