• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13448
+
-

هیجان‌زدگی، به هرقیمتی؛ هرگز!

اگر بازی کردن با وسایل بازی برای کودکان تفریح و حتی آموزش به‌حساب می‌آید برای بزرگسالان هم خالی از نکات آموزشی نیست. ارزیابی و شناخت آدم‌ها از توانایی‌های‌شان چیزی است که هیچ مشابهی برای آن وجود ندارد. به این ترتیب یک بزرگسال می‌داند توانایی استفاده از کدامیک از وسایل شهربازی را دارد.

دستگاه‌های موجود در شهربازی‌ها طبقه‌بندی شده هستند و استفاده از آنها به‌صورت پلکانی سخت می‌شود. برخورداری از الگوی مناسب برای استفاده از این وسایل و همینطور حضور افراد مجرب هنگام بازی در این فضاها مواردی است که حتما لحاظ می‌شود و متصدی‌ها باید حتما آن را ر عایت کنند. قرار دادن اجباری افراد در شرایط ترسناکی که تحمل تجربه کردن آن را ندارند ترس آنها را بیشتر می‌کند و خاطره تلخی از هیجانات منفی در ذهن افراد باقی می‌گذارد که تا پایان عمر با آنها خواهد بود.

استفاده از وسایل بازی، درست پس از مصرف مواد غذایی، آنقدرها مطلوب به‌نظر نمی‌رسد. یکی از کارشناسان شهربازی می‌گوید افراد نباید درست بعد از خوردن غذا از وسایل شهربازی استفاده کنند. اگرچه هشدارهایی هم در مورد خوردن بعضی از انواع غذاها قبل از استفاده از وسایل بازی در شهربازی‌ها وجود دارد که متصدیان وسایل بازی آنها را به افراد یادآوری می‌کنند.
 علاوه بر اینها یادتان باشد که در حالت گرسنگی، سوار وسایل موجود در شهربازی‌ها نشوید چون این بازی‌ها به گفته کارشناسان وسایل بازی، قادر هستند میزان بالایی از قند خون شما را بسوزانند و با کاهش قند خون امکان بروز مشکلات جسمی افزایش پیدا می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید