• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13446
+
-

هشدارها را بخوانید، بعد بلیت بخرید

استفاده از وسایل موجود در شهربازی‌ها قلق دارد. یعنی هر شخص با هر سن و سال و وضعیت سلامتی نمی‌تواند انواع و اقسام وسایل بازی در محوطه‌ شهربازی را امتحان کند. خوبی‌اش این است که برای استفاده از انواع وسایل بازی در محیط‌های استاندارد، دستورالعملی تهیه شده که قبل از ورود به محدوده بازی دستگاه، در معرض دید افراد قرار می‌‌گیرد.

 مثلا بعضی از دستگاه‌های بازی مختص افرادی هستند که از سطح سلامتی مطمئنی برخوردارند و سن مناسبی برای استفاده از این دستگاه‌‌ها دارند. در صنعت وسایل عمومی بازی، تکنولوژی تولید هیجان وجود دارد. آستانه هیجان بازیکنان طبق همین تکنولوژی افزایش پیدا می‌کند. رعایت استانداردهای لازم در شهربازی‌ها فقط مختص وسایل گردآوری شده، نحوه چیدمان، نظارت و کاربری وسایل نیست بلکه با گروه‌های سنی مختلف و کنترل آستانه هیجان آنان هم ارتباط پیدا می‌کند. به همین دلیل هر ‌قدر قسم و آیه بخورید اگر متصدی دستگاه تشخیص بدهد استانداردهای شرایط لازم را ندارید، نمی‌توانید از دستگاه استفاده کنید و به شما اجازه داده نمی‌شود. بهتر است در این مواقع به حرف آنها گوش کنید زیرا آنها مسئولیت سنگینی دارند و چیزهایی دیده و تجربه کرده‌اند که شما تاکنون با آن روبه‌رو نشده‌اید.

بحث خانم‌های باردار و بیماران قلبی و تنفسی هم که مبحث جداگانه‌‌ای است. کلا این افراد حق استفاده از دستگاه‌های پرهیجان را نخواهند داشت. به‌طور مثال اگر یک کودک بیش‌فعال در شرایط هیجانی بالاتر از آستانه تحملش قرار بگیرد دچار مشکلات جدی می‌شود یا شخصی که سابقه حملات قلبی داشته، محدودیت‌‌هایی برای استفاده از بعضی وسایل بازی در شهربازی‌ها دارد. بنابراین دقت به هشدارهایی که در کنار دستگاه‌های بازی، مکتوب شده‌اند ضروری است. مراجعه‌‌کنندگان باید قبل از تهیه بلیت و استفاده از وسایل بازی به هشدارهای مربوط دقت کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید