• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 6 تیر 1400
کد مطلب : 134290
+
-

احضار مسئولان مرتبط با حوادث روزهای اخیر به مجلس

سازمان بازرسی به2 حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازها ورود کرد


بررسی 2 حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازمعلم‌ها همچنان محور اصلی موضع‌گیری مسئولان کشور است.  در همین راستا دیروز کمیسیون عمران مجلس خبر داد که از این هفته قرار است مسئولان مرتبط با حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران را احضار کند و تا روشن شدن ماجرا پیگیر و ناظر روند رسیدگی‌هاست.  همزمان با ورود مجلس به این پرونده سازمان بازرسی کل کشور نیز از پیگیری این 2 حادثه خبر داد. 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته با اعلام این خبر گفت: به همکارانم گفتم که این موضوع را پیگیری کنند همچنین دستور دادم که ایمنی اتوبوس‌ها بررسی شود زیرا بعد از این اتفاق نیز حادثه تلخ تصادف سربازان را داشتیم. حسن درویشیان در رابطه با امنیت راه‌ها و وقوع حوادثی مثل اتوبوس خبرنگاران و سربازان گفت: این حوادث تنها به‌دلیل ناایمن بودن جاده‌ها اتفاق نمی‌افتد یک دلیلش به خاطر حادثه‌خیز بودن جاده‌ها است و دلیل دیگر آن نیز به خاطر ناایمن بودن خودروها و قصور راننده است و ما به همکاران‌مان گفتیم حتما به این موضوع ورود کنند. به گزارش ایرنا، وی درمورد احتمال دستگیری مقامات در رابطه با اتوبوس خبرنگاران گفت: دادستان‌ها به این موضوع ورود پیدا کردند و اگر کوتاهی مربوط به مسئولان ذیربط مثل وزارت راه و شهرسازی باشد  پیگیری می‌کنیم. در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است. در حادثه اول که چهارشنبه گذشته در نقده اتفاق افتاد، اتوبوس حامل خبرنگاران محیط‌زیست واژگون شد و 2خبرنگار جان خود را از دست دادند و جمعی زخمی شدند. این سفر به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه انجام شده بود. چند ساعت بعد از این سانحه، اتوبوس حامل سربازان در دهستان دهشیر در استان یزد هم واژگون شد و ۵ سربازمعلم در این سانحه جان خود را از دست دادند. 

   آخرین خبرها از پرونده‌های جاری

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده و حکم انفصال معاون شهردار تهران به‌دلیل ترک فعل او در حادثه کلینیک سینا اطهر گفت: بلافاصله بعد از آن حادثه بازرسی‌هایی را انجام دادیم، شهرداری منطقه یک، شهردار سابق منطقه یک و معاون خدمات شهری مجرم شناخته شدند، یک نفر به انفصال دائم محکوم شد، یک نفر کسری حقوق دریافت کرد البته آرا قابل تجدید نظر هستند و هنوز رأی نهایی اعلام نشده است. وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا شهردار سابق منطقه یک همان معاون فعلی شهردار تهران است یا خیر گفت: بله همان فرد است. درویشیان همچنین در رابطه با پیگیری‌های پرونده ویلموتس نیز گفت: گزارش نهایی این موضوع به دادسرا ارسال شده و از ۸ نفر تحقیق
 به عمل آمده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید