• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 تیر 1400
کد مطلب : 134288
+
-

روی خط خبر / وزیر اطلاعات با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد


سید ابراهیم رئیسی این روزها همزمان در 2جایگاه متفاوت انجام وظیفه می‌کند؛ از یک سو باید به‌عنوان رئیس دستگاه قضا در برخی برنامه‌ها حضور یابد و از سوی دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب به دیدار او می‌روند. روز گذشته هم وزیر اطلاعات و جمعی از معاونین این وزارتخانه با رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردند.
وزیر اطلاعات در این دیدار با تبریک پیروزی رئیسی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از اقدامات و عملکرد این وزارتخانه ارائه کرد.
به گزارش میزان ، رئیسی نیز در این دیدار با تشکر از ابراز محبت وزیر اطلاعات و مجموعه معاونین وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را نه متعلق به دولت‌ها که متعلق به نظام و انقلاب اسلامی دانست و بر نقش مهم این مجموعه برای شناسایی و ریشه‌کنی بستر‌های فسادزا در کشور تأکید کرد.

 به‌دنبال افزایش سرمایه اجتماعی هستیم
همچنین روز گذشته مراسم بهره‌برداری از دستاورد‌های جدید فناوری اطلاعات و طرح‌های عمرانی قوه قضاییه با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد. رئیسی در این مراسم بر لزوم اظهارنظر مردم نسبت به دستگاه‌ها و نسبت به رفتار قاضی و کارمند تأکید کرده و گفت: عزیزان اعلام کردند که 3میلیون از جامعه آماری مراجعه‌کنندگان نسبت به عملکرد قضات و کارمندان دستگاه قضایی نظر دادند و قریب به ۷۰ درصد نیز اعلام رضایت کردند. اینکه خودمان بخواهیم نظر دهیم که چه‌کار کردیم به‌نظر من با اهمیت نیست، مهم آن است که خود مردم و کسانی که به دادگستری‌ها مراجعه می‌کنند بگویند که قاضی، کارمند و نیرویی که با آنها ارتباط برقرار کرد آیا واقعا کار را درست انجام داد یا کار را با بوروکراسی اداری و پیچیدگی‌هایی که موجب نارضایتی‌هایی شد دنبال کرد. 
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: اینکه مردم اعلام کنند که ما راضی هستیم نکته مهمی است و البته همین رضایت مردم برای ما بسیار مهم است؛ چرا که سرمایه اجتماعی را خواهد افزود. ما دنبال کاهش هزینه‌های اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی هستیم. طرح‌های فناوری اطلاعات و شفافیت حتما می‌تواند این جهت را تضمین کند.

  اعلام جزئیات آرای شورای شهر تهران
کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد: مجموع آرای مأخوذه در انتخابات شورای شهر تهران، ری، شمیرانات و پردیس یک میلیون و ۵۶۵هزار و ۳۷۰ رأی است که توسط شهروندان به داخل صندوق اخذ رأی انداخته شده است. کل آرای صحیح مأخوذه ۱.۱۵۱.۴۵۰ بوده و همچنین آرای باطله ۴۱۳.۹۲۰ است.
 تعداد اعضای شورای شهر تهران ۲۱ نفر است که نفر اول شورای شهر تهران با کسب ۴۸۶.۲۸۲ رأی و با مشارکت 23.42درصد رأی حائز این رتبه شده است و نفر ۲۱  با کسب ۲۵۵.۸۵۴ رأی در مقایسه با نفر اول  ۲۲.۲۲ درصد میزان مشارکت شهروندان را کسب کرده است. شورای شهر تهران دارای ۱۱نفر عضو‌ علی‌البدل است که به‌ترتیب نخستین عضو‌ علی‌البدل تعداد ۷۴۲۹۴ و آخرین عضو نیز تعداد ۳۹۲۹۲ رأی کسب کرده‌اند. در مجموع میزان مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات شورای شهر ۲۴.۶ درصد است. / میزان 

این خبر را به اشتراک بگذارید