• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 5 تیر 1400
کد مطلب : 134175
+
-

رونمایی از سردیس خیابان بدرالزمان قریب

خبر
رونمایی از سردیس خیابان بدرالزمان قریب


خیابانی در انتهای بلوار استاد معین که به نام «خیابان اجتماعی» و برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری شهروندان مورد استفاده قرار می‌گرفت به نام «بدرالزمان قریب» بانوی زبان‌شناس و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی نامگذاری شد.
به‌گزارش همشهری، مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در مراسم رونمایی از سردیس بدرالزمان قریب و نصب تابلوی نام او در این خیابان، تغییر نام اماکن و مراکز عمومی بعد از انقلاب را نشان‌دهنده تغییر ارزش‌ها دانست و عنوان کرد: بسیاری از کوچه‌ها و معابر شهرها به نام شهدا مزین شده است تا از یاد نبریم امنیت و آسایش امروز ما مدیون خون شهداست. همچنین شایسته است از گنجینه مفاخر علمی و ادبی کشور در نامگذاری معابر استفاده شود، چنانچه شاهد اقدام پسندیده شهرداری منطقه9 هستیم که خیابانی مهم به نام بانو بدرالزمان قریب نامگذاری شده است.
غلامعلی حداد عادل با اشاره به خدمات خاندان قریب به فرهنگ ایران‌زمین عنوان کرد: به‌عنوان عضو فرهنگستان زبان و ادب از این اقدام شهردار منطقه9 در نامگذاری خیابانی به‌نام بانو بدرالزمان قریب قدردانی می‌کنم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم  گفت: یکی از وظایفی که از آغاز پدیدآمدن شهرها برعهده مجموعه شهری گذاشته شده، انتخاب نام شایسته و مناسب است.
محمدجواد حق‌شناس افزود: در نامگذاری معابر شهری، سعی مجموعه مدیریت شهری بر آن بوده تا تناسب در نامگذاری به جهت محل زندگانی شهدا و مفاخر رعایت شود، ضمن آنکه نسبت به دوره پیشین فعالیت شورای شهر شاهد تغییرات کمتری در نامگذاری معابر پایتخت بوده‌ایم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید