• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 5 تیر 1400
کد مطلب : 134171
+
-

خبرهای کوتاه/ الکاظمی: به ایران می‌آیم


مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که روابطی عالی با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران دارد و مشتاق توسعه هرچه بیشتر روابط بین 2کشور است. به گزارش ایرنا، مصطفی الکاظمی در مصاحبه‌ای با شبکه العراقیه پس از ارائه گزارش عملکردی یکساله از دولت خود و اقداماتش در زمینه اصلاح امور و مبارزه با فساد گفت: روابط ما با رئیس‌جمهور منتخب ایران عالی است. مدتی پیش او به عراق سفر کرد و دیداری بسیار خوب با هم داشتیم. درباره آینده روابط بین 2کشور تبادل نظر کردیم و من مشتاق حمایت از این روابط و کار برای توسعه آن هستم. الکاظمی تصریح کرد: ما با ایران روابط همجواری تاریخی طولانی داریم و قطعا به نفع 2کشور است که در جست‌وجوی مشترکات و منافع باشند. سیاست دولت عراق ساختن روابط خوب با همه است. نخست‌وزیر عراق افزود: رئیسی از من برای دیدار در تهران دعوت کرد و در جست‌وجوی فرصت و زمانبندی صحیحی برای پاسخ‌دادن به این دعوت هستیم.

   حبس‌زدایی در دستورکار قوه قضاییه 
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه گفت: در قانون مشخص شده است که می‌توان به بعضی از مجازات‌ها تخفیف و آنها را تقلیل داد . او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اخیرا در قوه قضاییه شاهد حبس‌زدایی و احکام جایگزین حبس بودیم، چقدر ضرورت دارد که در زمان رئیس بعدی دستگاه قضا نیز این موضوع ادامه پیدا کند؟ به ایلنا گفت: این موارد در قانون مشخص شده است . قانون، همان قانون است و براساس همین قانون عمل خواهد شد. 

   گفت‌وگوی امیرقطر با رئیسی
شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر دولت قطر، در گفت‌وگوی تلفنی با سیدابراهیم رئیسی، ضمن تبریک به منتخب ملت، روابط 2کشور را متمایز و عالی توصیف کرده و تأکید کرد این روابط تحت هدایت رئیس‌جمهور منتخب، توسعه بیشتری خواهد یافت. به گزارش فارس، امیر دولت قطر با اشاره به اینکه در دوره اخیر شاهد تحولات و پیشرفت‌های بسیار خوبی در روابط دوجانبه بوده‌ایم، سرعت‌گرفتن فعالیت کمیسیون‌های اقتصادی 2کشور را از نمونه‌های توسعه روابط 2کشور بر شمرد. رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تقدیر از تبریک دولت و ملت قطر، گفت: پیوندهای میان 2 ملت ایران و قطر چنان قوی و مستحکم است که تکانه‌های مختلف نتوانسته است خللی در آن وارد کند.

   5وزیر به بهارستان می‌روند
وزیران کشور، نفت، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنایع و معادن این هفته با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس پاسخگوی سؤالات نمایندگان مجلس خواهند بود. به‌گزارش خانه ملت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، بیژن زنگنه، سیدعباس صالحی، رضا اردکانیان و علیرضا رزم‌حسینی این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر می‌شوند تا پاسخگوی سؤالات نمایندگان باشند. کمیسیون آیین‌نامه داخلی این هفته طرح شفافیت آرای نمایندگان را با حضور یکی از طراحان، نمایندگان پیشنهاددهنده، کارشناس مرکز پژوهش‌ها و سایر مدعوین بررسی خواهد کرد.

   علم‌الهدی: مشارکت 54درصد بود
احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه مشهد آمار اعلامی درباره نرخ مشارکت انتخابات 28خرداد‌را زیر سؤال برد و گفت: حضور مردم در انتخابات، هر چند حدود ۴۹درصد اعلام شده اما آنچه در بسیاری از آمار به‌دست آمده است، مشارکت در انتخابات حدود ۵۴درصد بوده است و در خراسان رضوی مشارکت حدود ۶۰درصد تخمین زده شده است. به‌گزارش ایسنا، وی بیان کرد: اما مشارکت حداکثری مطلوب، این مقدار نبوده است. وجود احساس انقلابیگری بین مردم، اقتضا می‌کرد حضور مردم در انتخابات گسترده‌تر باشد اما با مشکلاتی که پیش آمد، همین حضور هم یک حماسه‌آفرینی از طرف شما مردم انقلابی و دلداده این نظام بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید