• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 3 تیر 1400
کد مطلب : 134041
+
-

دیدار روحانی- رئیسی این‌بار در پاستور

خبر
دیدار روحانی- رئیسی این‌بار در پاستور


  ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب قبل از ظهر چهارشنبه به دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پاستور رفت. این دیدار در دفتر روحانی صورت گرفت. این دومین ملاقات آنها پس از انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات اخیر است. حسن روحانی روز شنبه و در نخستین ساعات قطعی‌شدن انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی، با حضور در قوه قضاییه، با وی دیدار کرده بود. روحانی صبح چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفته بود «برادر بسیار خوب ما حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای رئیسی به‌عنوان کسی که آرای لازم را کسب کردند، 18میلیون رأی کسب کردند و رئیس‌جمهور منتخب مردم شدند همه هم باید کمک و یاری کنیم. هیچ فرقی هم نیست که این دولت دوازدهم است یا فردا دولت سیزدهم است یا پس فردا دولت چهاردهم است، همه ما یک جزو نظام و ملت هستیم همه باید به هم کمک کنیم.» او تصریح کرده بود: «جلسات ما با آقای رئیسی ادامه خواهد داشت و وظیفه خود می‌دانیم همه موارد و موضوعات کشور را به اطلاع ایشان برسانیم.» 

رئیسی: نباید آزمون و خطا داشته باشیم

سید‌ابراهیم رئیسی روزهای پر‌کاری را می‌گذراند؛ از یک‌سو به‌عنوان رئیس‌جمهوری منتخب برنامه‌هایی دارد و از سوی دیگر در مقام رئیس قوه قضاییه باید همچنان وظایفی را انجام دهد. بر این اساس وی در حالی صبح دیروز در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام در حرم امام راحل حضور یافت که پیش از آن به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب با حسن روحانی دیدار کرده بود.
رئیسی روز چهارشنبه و همزمان با دومین روز از هفته قوه قضاییه در مراسم تجدید میثاق مسئولان قضایی با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی(ره) تأکید کرد که امروز نباید آزمون و خطا ‌داشته باشیم. باید همه دست‌اندرکاران در همه حوزه‌ها تلاش کنیم آنچه خواست امام(ره) و شهدا و رهبر انقلاب است، به آن عمل شود.
وی با بیان اینکه توجه به مردم در سیره امام(ره) تشریفاتی و سیاسی نبود، تصریح کرد: امام(ره) مردم را باور داشتند و نظر، رأی و نگاه مردم را مورد توجه قرار می‌دادند.
رئیسی با اشاره به اینکه در گفتمان امام(ره) توجه به محرومان و مستضعفان محوریت خاصی دارد، یادآور شد: میثاق با امام، میثاق با عدالت، هم عادل‌بودن و هم خواهان اجرای عدالت‌بودن است. وی با بیان اینکه امام(ره) تأکید داشتند که کار باید با تدبیر صورت گیرد، گفت: همه در دستگاه قضایی تلاششان این است که این دستگاه را ملجأ و پناه قرار دهند و یکی از محورهای کار در دستگاه قضایی، مسئله مهربان‌بودن با مردم است.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: نه فقط دستگاه قضایی بلکه همه سازمان‌ها و ادارات باید با مردم مهربان رفتار کنند و تا مردم احساس کنند گشایشی در کار آنها صورت گرفته است. رئیسی تأکید کرد: دستگاه قضا باید مقتدرانه عمل کند؛ این اقتدار شخصی نیست و قدرتی است که قانون به آن داده است. امروز برای اجرای عدالت باید خیلی تلاش کنیم، در دستگاه اجرایی باید در تمام لایه‌های این دستگاه عدالت حکم کند، به‌نحوی که پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کمتر شود.  رئیس دستگاه قضا افزود: در دستگاه قضایی در دوره تحول، برای پیشبرد سند تحول و کار تحولی، محور را عدالت قرار دادیم و در این انتخابات پیام مردم تحول بوده ‌و این تحول نیز محورش اجرای عدالت است.  سیدحسن خمینی هم در این دیدار خطاب به رئیسی به‌عنوان  رئیس‌جمهور منتخب، گفت: «منیت» جامعه ما را چند‌پاره کرده و همه ما را در قهر و تلخکامی فرو برده است. وی با تأکید بر اینکه منیت‌ها انسان را از حق جدا می‌کند، گفت: امید من در مسیر پیش‌رو بسیار زیاد است که دولت جدید بتواند مشکلات کشور را حل کند. اما بیش از هر چیزی امید من به خروج از منیت است؛ همان عاملی که جامعه ما را چند‌پاره و مشکلات را صد‌ افزون کرده و همه ما را در قهر و تلخکامی فرو برده است. سیدحسن خمینی با تأکید مجدد بر دوری از منیت، گفت: ویژگی بزرگ آقای رئیسی را همین نکته می‌دانم که ان‌شاء‌الله آنگونه که می‌شناسیم، باشد و هیچ منیت، فرد‌محوری و خودخواهی در دولت جدید نباشد. سلامت و صحت نفس سرمایه‌ای است که با اتکای به آن می‌توان پیش رفت. سیدحسن خمینی با اشاره به آستانه آغاز دولت جدید، افزود: جامعه به امید رفع مشکلات خودش به فرد خاصی اعتماد کرده است. در این راه، حق و حقیقت نقطه‌ای است که می‌تواند راهگشا و گره‌گشا باشد و مسیر را به سمت تعالی باز و هموار کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید