• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 27 خرداد 1400
کد مطلب : 133411
+
-

بهره‌برداری از 2 ایستگاه‌ جدید مترو

امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و شهردارتهران ایستگاه‌های شهرک ‌آزمایش و مدافعان سلامت ‌افتتاح می‌شوند

امروز 2 ایستگاه شهرک ‌آزمایش و مدافعان سلامت، به شبکه متروی تهران افزوده می‌شوند و تعداد ایستگاه‌های پایتخت به 141 می‌رسد. ایستگاه شهرک آزمایش نزدیک 5کیلومتر از محدوده میانی خط6 در فاصله بین ایستگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس و شهید ستاری را تکمیل می‌کند.
این ایستگاه همجوار با بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله  نوری و جلال آل‌احمد است و نخستین مسیر ورودی آن در جنوب کوی نصر قرار می‌گیرد؛ از این پس شهروندان ساکن غرب و شمال غرب پایتخت می‌توانند با استفاده از مترو به محدوده مرکزی و جنوب شهر دسترسی پیدا کنند. ایستگاه مدافعان سلامت که به‌دلیل نزدیک بودن به بیمارستان امام‌خمینی(ره) و به پاس نکوداشت جانفشانی‌های جامعه پزشکی کشور در دوران شیوع بیماری کرونا نامگذاری شده است، در خط7 قرار دارد.
این ایستگاه در محل شروع طرح‌های ترافیکی و در محدوده خیابان‌های ستارخان، بزرگراه‌های شهید چمران و شهید نواب صفوی، تعداد زیادی از مسافران روزانه را جذب خواهد کرد. ابتدا ورودی ضلع شمال غربی آن در تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ستارخان به بهره‌برداری می‌رسد و به‌تدریج ورودی‌های دیگر نیز تکمیل و آماده استفاده شهروندان می‌شوند. در ایستگاه مدافعان سلامت یک مسیر دسترسی اضطراری از ایستگاه مترو به بیمارستان امام خمینی(ره) شامل رمپ و تونل‌های ارتباطی پیش‌بینی شده است.
این دو ایستگاه امروز با حضور ویدئوکنفرانسی حسن روحانی، رئیس‌جمهور و پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری به بهره‌برداری می‌رسند. با این حساب، تعداد ایستگاه‌هایی که در دوره فعلی مدیریت شهری به بهره‌برداری رسیده‌اند 32ایستگاه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید