• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 27 خرداد 1400
کد مطلب : 133403
+
-

کوتاه از حادثه/ نجات گروگان کرجی در ارومیه


مرد کرجی که در ارومیه به گروگان گرفته شده بود با تلاش پلیس پس از 48ساعت آزاد شد.
به گزارش همشهری، سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در توضیح این ماجرا گفت: در پی اعلام مفقودی مردی که چند روز قبل از کرج برای خرید قطعات بولدوزر به ارومیه آمده بود تحقیقات برای یافتن وی آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که تلفن همراه این مرد خاموش شده و دسترسی به او امکانپذیر نیست. با وجود این بررسی‌ها نشان داد که او از سوی فردی ناشناس ربوده شده است.
سردار خرم‌نیا در ادامه گفت: مأموران با انجام اقدامات فنی به سرنخ‌هایی از مخفیگاه آدم‌ربا دست یافتند و توانستند او را دستگیر و مرد ربوده شده را پس از 48ساعت اسارت آزاد کنند. مرد آدم‌ربا در بازجویی‌های مقدمات انگیزه‌اش را از این آدم‌ربایی اخاذی اعلام کرد. به‌گفته وی هم‌اکنون متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 سرقت 70میلیاردی از خانه‌های جنوب تهران 
4عضو یک باند تبهکاری با دستبرد به 9خانه در جنوب پایتخت دست‌کم 70میلیارد ریال به جیب زدند.
به گزارش همشهری، در پی وقوع چند فقره سرقت مشابه از خانه‌های جنوب شرق تهران، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در تحقیقات پلیسی مشخص شد که 4سارق حرفه‌ای با همدستی یکدیگر به شکل سریالی دست به سرقت از منازل شهروندان می‌زنند. هرچند ابتدا سرنخی از آنها وجود نداشت اما در ادامه مأموران به اطلاعاتی درباره مخفیگاه‌شان دست یافتند و در چند عملیات ضربتی موفق شدند هر 4متهم را در تهران و کرج دستگیر کنند. مأموران در جریان بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی اموال مسروقه از قبیل: ساعت مچی مردانه و زنانه، البسه، کیف و کفش مردانه و زنانه، اسکوتر برقی، دوربین شکاری، دوربین عکاسی، آلات موسیقی، تلفن همراه و... کشف کردند.
سرهنگ علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: متهمان در بازجویی‌ها به 9فقره سرقت منزل اعتراف کردند و گفتند این سرقت‌ها را در محدوده خیابان‌های پیروزی، مسیل جاجرود، قیام، بلوار ابوذر و علامه مرتکب شده‌اند که همه مال‌باختگان به پلیس آگاهی دعوت شدند و اموال کشف شده به آنها تحویل داده شد.
به‌گفته او کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را 70میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و هر 4متهم با قرار قانونی در بازداشت به‌سرمی‌برند.

 دختر 3 ساله قربانی آموزش رانندگی شد 
رئیس پلیس راهور شهرستان همدان از جان‌باختن کودکی سه و نیم ساله بر اثر عدم توانایی یک راننده فاقد گواهینامه در کنترل خودرو خبر داد.
سرهنگ فرخ جمالی گفت: روز سه شنبه خانمی فاقد گواهینامه در یکی از محلات شهر همدان برای تمرین و آموزش اقدام به رانندگی در یک معبر ۴ متری کرد اما به علت عدم توانایی در کنترل خودرو ناشی از عدم مهارت رانندگی این راننده، سواری پراید به صورت ناگهانی بعد از خروج از معبر با دختر بچه سه و نیم ساله برخورد کرد و باعث مرگ او شد.
رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با اعلام جزئیات این خبر از شهروندان خواست برای آموزش رانندگی به مراکز آموزش مجاز مراجعه کنند چرا که اقدام خودسرانه و استفاده از خودرو‌های فاقد استاندارد آموزش، بدون حضور مربی حوادث مرگباری را به همراه خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید