• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 26 خرداد 1400
کد مطلب : 133271
+
-

یورو2020/ یووه‌ای‌ها در صدر گلزنان!

با گل‌به‌خودی شزنی در باخت  2‌بر‌یک لهستان مقابل اسلواکی، هم هر دو قل سابق چکسلواکی در یک روز در یورو رنگ برد را دیدند، هم بازیکنان یوونتوس در تعداد گل‌به‌خودی‌های این جام در صدر جدول قرار گرفتند. پیش از شزنی همبازی‌اش در یوونتوس که مدافع تیم ملی ترکیه است، نخستین گل جام را به نام خودش ثبت کرده بود، البته به ضرر تیمش. دمیرال نخستین گل ایتالیا را وارد دروازه ترکیه کرده بود. حالا یووه 2‌گلزن‌به‌خودی در جام دارد.

   وقت‌کشی با طعم تیکی‌تاکا

اسپانیا نخستین تیم مدعی جام بود که نتوانست بازی ابتدایی‌اش را ببرد. خیلی‌ها از عملکرد لاروخا در دیدار مقابل سوئد تمجید کردند و با اشاره به 953پاس ردوبدل شده و 85درصد مالکیت این تیم مدعی شدند که اسپانیا خوب بازی کرده است. اما واقعیت این است که تیم لوئیس انریکه اصلا بوی گل نمی‌دهد. موقعیت‌های خطرناک گل اسپانیا با آن همه ارسال و پاس و مالکیت تقریبا هم‌اندازه موقعیت‌های تیم یخی و سرد سوئد بود. چمن ورزشگاه سوم شهر سویل هم تعریفی نداشت. هواداران اسپانیا، سوئد را هو کردند اما سرمربی این تیم اعتقاد دارد تیمش کار درست را انجام داده و به هدفش رسیده است. تعداد پاس‌های بالای اسپانیا در این بازی همان چیزی است که منتقدان تیکی‌تاکا به آن اشاره می‌کنند و آن را وقت‌کشی می‌نامند. آن همه پاس اگر به موقعیت زیاد تبدیل نشود، فایده‌اش چیست؟ سخت است با کوکه، پدری، موراتا و اولمو گل‌های زیادی زد و مدعی جام بود. ادامه تورنمنت درستی یا نادرستی این گزاره را ثابت می‌کند.

   دورترین گل تاریخ

در شب یکی‌مانده به آخر نخستین دور مرحله گروهی یورو1+2020 اتفاقات جالب دیگری هم افتاد. ازجمله گل عجیبی که پاتریک شیک از وسط زمین به اسکاتلند زد تا چک را به برد 2بر صفر مقابل اسکاتلند برساند. هر 2‌گل این بازی را پاتریک شیک وارد دروازه حریف کرد. گل دوم او از فاصله ۴۵متری وارد دروازه اسکاتلند شد. تاکنون بازیکنی نتوانسته بود از چنین فاصله‌ای در جام ملت‌های اروپا یا یورو گل بزند. ضربه او با کاتی عجیب به سمت دروازه هدایت شد و مارشال، دروازه‌بان اسکاتلند را به تور چسباند.

   رونالدو علیه کوکا

یک اتفاق جالب هم در کنفرانس مطبوعاتی کریستیانو رونالدو پیش از بازی دیشب پرتغال با مجارستان رخ داد. کریستیانو که پشت میکروفن قرار گرفته بود، از اینکه نوشابه کوکاکولا کنار میکروفن‌ها چیده شده، ابراز نارضایتی کرد و آنها را کنار گذاشت. همه می‌دانند او چه سبک زندگی سالمی دارد و حتی یک‌بار هم علیه پسرش که گاهی نوشابه و چیپس می‌خورد، مصاحبه کرده است. رونالدو بلافاصله پس از نشستن بطری‌های کوکاکولا را با خشم از جلوی چشم برداشت و فریاد زد که «آب بنوشید». البته همین هم برای کوکاکولا خوب است و این برند توانست با همین حرکت کریستیانو بار دیگر توجه‌ها را به‌خود جلب کند. رونالدو در ادامه باز هم به جوان‌ترها نصیحت کرد و گفت: «اگر بازیکنی بخواهد سال‌های زیادی بازی کند، باید بداند چگونه خود را سازگار کند و انطباق دهد و آمار خود گواه این موضوع هستند. من از 18تا 36سالگی توانسته‌ام خودم را تطبیق دهم و سازگار کنم. من همیشه قادر بوده‌ام که ببرم و در سطح گروهی نیز بخشی از تیمی باشم که توانسته پیروز شود. من در دوران بازی حرفه‌ای خود نشان داده‌ام که نکته مهم و کلیدی این است که بتوانید خود را سازگار کنید و انطباق دهید.»

این خبر را به اشتراک بگذارید