• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 25 خرداد 1400
کد مطلب : 133230
+
-

کلاهبرداری ۱۲میلیون یورویی در پوشش واردات کالا


جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف چهار فقره کلاهبرداری ۱۲میلیون یورویی در قالب دریافت تسهیلات بانکی و واردات کالاهای ضروری خبر داد.
به گزارش همشهری، سردار حمید هداوند گفت: در جریان بررسی‌های مقدماتی مشخص شد چهار مؤسس شرکت وارداتی، با ثبت شرکت و ارائه اساس‌نامه شرکت به بانک‌ها با ادعای وارد کردن کالاهای ضروری، ۱۲میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک‌های خصوصی و دولتی دریافت کرده‌اند. وی با بیان اینکه متهمان تاکنون هیچ اسنادی مبنی بر وارد کردن کالاهای مورد نظر ارائه نداده‌اند، ادامه داد: استعلامات به عمل آمده سامانه گمرک بیانگر استفاده از ارزهای تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در تکمیل تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان ارزهای دولتی را به نرخ آزاد فروخته‌اند، خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران مخفیگاه متهمان در مناطق مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در عملیات‌های مستقل و هماهنگ هر چهار متهم دستگیر شدند.
وی در ادامه گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که متهمان به‌منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده‌اند، به نرخ روز ۳۶۰میلیارد تومان برآورد شده است. هداوند با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی افزود: پلیس با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی، اجازه بی‌نظمی و ایجاد اخلال در امنیت اقتصادی را نخواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید