• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 25 خرداد 1400
کد مطلب : 133229
+
-

توپی‌زنی، ترفند باند سارقان شرق تهران بود


تحقیقات پلیس درخصوص سرقت از خانه‌ای واقع در شرق تهران به شناسایی 2سارق حرفه‌ای و دستگیری یکی از آنها منجر شد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت یک مالباخته آغاز شد. شاکی که به پایگاه چهارم پلیس آگاهی رفته بود درباره سرقت از منزلش به مأموران گفت: ساعت 8شب از منزل خارج شدم و حدود یک ساعت بعد همسایه‌ها تماس گرفتند و گفتند دزد به خانه‌ام زده است. فورا به خانه برگشتم و دیدم که سارقان با تخریب توپی قفل در ورودی  وارد خانه‌ام شده و مقداری طلا  به ارزش تقریبی 45میلیون تومان را سرقت کرده‌اند. 
به‌دنبال این شکایت گروهی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل به محل سرقت اعزام شدند. آنها در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته‌ای که در آن حوالی نصب شده بود دو نفر را به‌عنوان سارق شناسایی کردند. این فیلم نشان می‌داد که این دو نفر پس از شناسایی خانه شاکی و اطمینان از نبود صاحبخانه نقشه سرقت را عملی کرده‌اند.
در ادامه کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های پلیسی به اطلاعاتی درباره یکی از متهمان سابقه دار به نام فریبرز دست یافتند و تلاش‌ها برای دستگیری او آغاز شد. با وجود اینکه او مدام مخفیگاهش را تغییر می‌داد   سرانجام آنها توانستند متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.
سرهنگ سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت به ارتکاب سرقت از منازل شرق تهران اعتراف کرد و گفت در این سرقت‌ها دوستش به نام سیاوش با او همدستی کرده است. او گفت: خانه‌هایی را که صاحبانشان  حضور نداشتند شناسایی می‌کردیم. در ادامه با تخریب توپی قفل وارد آنجا می‌شدیم و طلا، جواهر و اشیای قیمتی را سرقت می‌کردیم. براساس این گزارش هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد. تحقیقات برای دستگیری دومین متهم ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید