• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 25 خرداد 1400
کد مطلب : 133179
+
-

خبرهای کوتاه/ واگذاری 5تفرجگاه پارک ملی گلستان به روستاییان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان اعلام کرد: با هدف ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای ساکنان مناطق پیرامونی، جلوگیری از توقف‌های غیراصولی در حریم راه و ترغیب به تلاش حداکثری در راستای حفظ زیست‌بوم، 5منطقه تفرجگاهی در پارک ملی گلستان ساخته و به روستاییان واگذار می‌شود. محمدرضا کنعانی به ایرنا گفت: این تفرجگاه‌ها که احداث آن از سال گذشته آغاز شده امکاناتی مانند استراحتگاه، سرویس بهداشتی و نمازخانه دارد و در مجاورت آن نیز نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی و تولیدات این مناطق دایر خواهد شد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان به طرح خروج جاده از پارک ملی گلستان اشاره کرد و گفت: طبق این طرح قرار بود وزارت راه و شهرسازی با هدف کاهش تصادفات ناشی از توقف خودروها و کم شدن برخورد با حیوانات هنگام عبور از عرض جاده اقدام به نصب گاردریل و پل‌های روگذر ویژه حیوانات کند، اما این وزارتخانه تاکنون به وعده خود عمل نکرده است. همچنین قرار بود جاده دسترسی گلستان - خراسان‌شمالی از قسمت شمال جاده فعلی احداث شود که وزارت راه و شهرسازی به‌علت نبود سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرای این طرح را به تأخیر انداخت.

   تولید ۱۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای محیط‌بان‌ها
سازمان حفاظت محیط‌زیست قرارداد خرید ۱۲۰۰دستگاه موتورسیکلت را به‌منظور تامین تجهیزات مورد نیاز محیط‌بانان با یک شرکت تولید موتورسیکلت در ایران امضا کرد. به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، براساس این قرارداد، موتورسیکلت‌ها باید پس از تولید در داخل کشور در اختیار محیط‌بان‌ها قرار بگیرند. اصغر دانشیان، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حاشیه امضای این قرارداد اعلام کرد: از این پس محیط‌بانان می‌توانند با موتورسیکلت‌هایی که توانایی جابه‌جا شدن در مسیرهای صعب‌العبور را دارند، محیط را برای شکارچیان غیرمجاز و افرادی که مخل حفظ محیط‌زیست هستند، ناامن کنند.

   هنرمندان صنایع‌دستی، تسهیلات ارزان قیمت می‌گیرند
معاون صنایع‌دستی کشور گفت: با همکاری بنیاد برکت و بنیاد کرامت، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای هنرمندان صنایع‌دستی در دستور کار است. به گزارش وزارت میراث ‌فرهنگی، پویا محمودیان در نشست با تعدادی از مدیران سایت‌های فروش مجازی صنایع‌دستی اعلام کرد: در دوران کرونا حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی به‌صورت جدی در دستور کار است و فروش محصولات از طریق فضای مجازی می‌تواند به بهبود کسب‌وکار این صنعت کمک کند. او افزود: یکی از اقدامات مهمی که به‌منظور حمایت از تولید داخل در دستور کار این معاونت قرار دارد، مقابله با کالای قاچاق و حمایت هرچه بیشتر از صنایع‌دستی ایرانی است. به همین منظور دستورالعمل مقابله با صنایع‌دستی قاچاق تهیه و با امضای مونسان، وزیر میراث ‌فرهنگی،
گردشگری و صنایع‌دستی برای ۳۱استان ارسال شد. در پی این دستورالعمل چندین محموله صنایع‌دستی قاچاق شناسایی و کشف شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید