• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
دو شنبه 24 خرداد 1400
کد مطلب : 133113
+
-

پایان فرار مرد شماره یک جنایت دلگان

پایان فرار مرد شماره یک جنایت دلگان


مرد شروری که 4سال قبل در جریان درگیری طایفه‌ای در سیستان و بلوچستان باعث قتل 4نفر شده بود پس از سال‌‌ها زندگی مخفیانه دستگیر شد. 
به گزارش همشهری، این درگیری خونین در آخرین روزهای اسفندماه سال 96در شهرستان دلگان واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که 2 طایفه از مدت‌ها قبل با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند و با بالاگرفتن این اختلافات کار به درگیری کشیده شد. روز حادثه درحالی‌که طرفین بار دیگر با یکدیگر درگیر شده بودند کار به درگیری مسلحانه کشیده شد. در این درگیری خونین 4نفر از یکی از طایفه‌ها با شلیک گلوله به قتل رسیدند و دست‌کم 10نفر دیگر نیز مجروح شدند. این درگیری باعث ترس و وحشت ساکنان منطقه شد و در این شرایط تحقیقات پلیس برای روشن‌شدن مسائل پشت پرده جنایت آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان اصلی 4نفر هستند که بعد از درگیری به مکان نامعلومی گریخته‌اند. آنها می‌دانستند که پلیس سایه به سایه در تعقیب‌شان است و به همین دلیل مدام مخفیگاه‌شان را تغییر می‌دادند. همین موضوع کار را برای مأموران دشوار می‌کرد. با گذشت چند‌ماه از حادثه از شهریار در استان تهران خبر رسید که جنایتکاران جوانی 27ساله از طایفه مقابل را در آنجا به قتل رسانده‌اند. همان زمان بود که گروهی از مأموران با نیابت قضایی راهی محل حادثه شدند و به تحقیق در این‌باره پرداختند. شواهد به‌دست آمده از دخالت متهمان تحت تعقیب در این جنایت حکایت داشت. با وجود این متهمان از محل جنایت گریخته بودند. ماموران پلیس آگاهی همه تلاش خود را معطوف به دستگیری متهمان این پرونده کرده بودند تا اینکه به اطلاعاتی درباره مخفیگاه متهمان دست یافتند. آنها در عملیاتی غافلگیرانه مخفیگاه آنها را به محاصره درآوردند و موفق شدند 3نفر از آنها را دستگیر کنند اما چهارمین نفر که طراح این جنایت بود باز هم توانسته بود بگریزد. با وجود ادامه فرار متهم اصلی باز هم او تحت تعقیب قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد که به یکی از استان‌های مرکزی کشور گریخته و به شکل مخفیانه زندگی می‌کند؛ با وجود این زمانی که مأموران به آنجا رفتند او باز هم گریخته بود. تحقیقات برای دستگیری این متهم خطرناک ادامه یافت تا اینکه چند روز قبل کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پی بردند که او در یکی از محله‌های شهرستان ایرانشهر مخفی شده است. در این مرحله مأموران ابتدا به‌طور نامحسوس او را تحت نظر گرفتند و وقتی اطلاعات کاملی از مخفیگاه و زمان ترددهایش به‌دست آمد مرحله بعدی به اجرا درآمد. سرانجام پس از تعقیب و مراقبت چندین روزه، مأموران متهم تحت تعقیب را که 4سال فراری بود در یکی از خیابان‌های ایرانشهر محاصره کردند و پیش از آنکه بتواند واکنشی از خود نشان دهد او را دستگیر کردند.
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: مأموران در بازرسی از خودروی متهم، یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه 5تیغه خشاب، یک قبضه سلاح کلت برتا، 2تیغه خشاب مربوطه، مقادیر زیادی فشنگ جنگی، یک نارنجک چهل تکه و مقداری مواد‌مخدر از نوع تریاک کشف کردند. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد که این متهم یکی از عاملان شرارت‌های منطقه جنوب استان سیستان و بلوچستان بوده که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای روشن شدن جنایت‌هایی که او مرتکب شده و همچنین سایر جرائم احتمالی وی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید