• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 24 خرداد 1400
کد مطلب : 133062
+
-

...وبالاخره استارت با پیروزی

انگلیس برای اولین بار یورو را با پیروزی آغاز کرد، این در حالی است که پیش از این کرواسی هیچ‌وقت بازی اولش را نباخته بود

...وبالاخره استارت با پیروزی

تیم ملی انگلیس که یکی از 3 تیم پرستاره رقابت‌های یورو محسوب می‌شود با ترکیبی هیجان‌انگیز مقابل کرواسی صف‌آرایی کرد و توانست علاوه بر پیروزی بر حریف بر یک طلسم همیشگی هم غلبه کند. سه‌شیرها هرگز دیدار نخست خود در یورو و جام ملت‌ها را نبرده بودند و کرواسی هم هرگز در 5دوره قبلی حضور در این تورنمنت طعم شکست را در دیدار افتتاحیه نچشیده بود. انگلیسی‌ها حتی با نسل طلایی سال1968 هم در فلورانس ایتالیا مقابل یوگسلاوی یک بر صفر شکست خوردند. سه‌شیرها در جام ملت‌های1980 در اولین بازی مقابل بلژیک به تساوی یک-‌یک رضایت دادند و سپس در مرحله گروهی حذف شدند. آنها جام ملت‌های 1988 را هم با باخت یک هیچ در دیدار حیثیتی مقابل ایرلند شروع کردند و بدون امتیاز در گروه خود آخر شدند. انگلیس سال1992 هم روبه‌روی میهمان ناخوانده جام یعنی دانمارک که در آخرین لحظه به‌جای یوگسلاوی جنگ‌زده پا به مسابقات گذاشته بود، بدون گل مساوی کرد و باز هم آخر شد. با وجود تمام این شروع‌های ناامید کننده رحیم استرلینگ روی پاس و حرکت زیبای کلوین فیلیپس که پدیده این مسابقه بود، تک‌گل انگلیس را به ثمر رساند تا بار دیگر بعد از لیگ ملت‌های اروپا انگلیسی‌ها انتقام 2 شکست در جام جهانی2018 را از کرواسی بگیرند. در این بازی بلینگام هم با 17سال‌و349روز سن از دقیقه82 به‌جای کاپیتان هری کین به میدان رفت و لقب جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو را به خود اختصاص داد. این تعویض صرفا برای رکوردزنی بود وگرنه ساوث‌گیت بازیکنان بهتر و مناسبت‌تری هم روی نیمکت داشت.
این سومین برد پیاپی یک بر صفر انگلیس پس از پایان رقابت‌های باشگاهی فوتبال بود. بردهای اقتصادی با نسل طلایی ادامه دارد و این در حالی است که انگلیس گلزن‌ترین تیم دور انتخابی بوده. ترکیب انگلیسی‌ها هم به‌گونه‌ای بود که پس از 29سال هیچ بازیکنی از منچستریونایتد یا لیورپول در ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس حضور نداشت و تنها رشفورد در اواخر مسابقه جای فیل فودن را در ترکیب گرفت تا یکی از این 2 غول بزرگ فوتبال جهان در این بازی نماینده‌ای داشته باشد.
در نیم ساعت آخر بازی نزدیک بود یک فاجعه دیگر به‌بار آید که به‌خیر گذشت. پس از اتفاق شوک‌آور ایست قلبی اریکسن در دیدار دانمارک با فنلاند که این بازیکن را تا آستانه مرگ پیش برد، پریشب تلفات دیگری هم روی دست تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها ماند و کاسه چشم تیموتی کاستانیه، بازیکن بلژیک دچار شکستگی شد و این بازیکن رسما ادامه رقابت‌ها را از دست داد. در این شرایط اتفاق تلخ دیگری می‌توانست رخ دهد که هری کین پس از برخورد شدید با تیر دروازه خوشبختانه مشکلی برایش پیش نیامد و به بازی ادامه داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید