• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 24 خرداد 1400
کد مطلب : 133049
+
-

یک ملاقات از پیش اعلام نشده

در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی پرسپولیس به استقلال خورد، سپاهان به فولاد

یک ملاقات از پیش اعلام نشده


قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی در فصل 1400-1399 روز گذشته برگزار شد و همه مدعیان بزرگ این جام به یکدیگر برخورد کردند. قبل از قرعه‌کشی همه از احتمال برگزاری داربی تهران در این مرحله صحبت می‌کردند که از قضا این اتفاق خیلی زود به‌دست سرپرست‌های 2‌تیم رخ داد و نخستین مسابقه‌ای که تکلیفش مشخص شد، همین داربی تهران بود. قرعه‌کشی این مرحله به شکلی متفاوت از مرحله قبلی برگزار شد و 8نماینده‌ای که از 8باشگاه در مراسم حضور داشتند، هر‌کدام عددی را برای تیم خودشان از ظرف خارج کردند. نصرالله عبداللهی، سرپرست استقلال عدد یک را برای تیمش برداشت و بلافاصله افشین پیروانی با برداشتن عدد2 سرخابی‌ها را با یکدیگر روبه‌رو کرد. دومین مسابقه‌ای که تکلیف آن مشخص شد، مصاف سپاهان و فولاد بود که دومین مسابقه مهم و حساس این مرحله خواهد بود. در این بازی جواد نکونام و تیمش میزبان شاگردان محرم نویدکیا خواهند بود. 2تیم لیگ‌یکی حاضر در این مرحله نیز به یکدیگر برخورد کردند و علیرضا منصوریان و امیر قلعه‌نویی هم مصاف جالبی مقابل هم خواهند داشت. 4بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی به‌ترتیب زیر خواهد بود و نام تیم‌های میزبان اول آمده است.

  پرسپولیس تهران .........................................................................................  استقلال تهران
   فولاد خوزستان ...........................................................................................سپاهان اصفهان
  گل‌گهر سیرجان..........................................................................................  آلومینیوم اراک
  ملوان انزلی ......................................................................................................  خیبر خرم‌آباد

   این پنجمین رویارویی پرسپولیس و استقلال در تاریخ جام‌حذفی و سومین مصاف آنها در مرحله یک‌چهارم نهایی است. پرسپولیس سال67 در این مرحله استقلال را با پنالتی حذف کرد و استقلال هم سال90 در همین مرحله سرخپوشان را در وقت‌های اضافه 3بر صفر شکست داد. سال78 دو تیم در فینال به هم رسیدند که پرسپولیس 2 بر یک برنده و قهرمان شد. فصل گذشته هم بازی 2تیم در نیمه‌نهایی 2-2 مساوی شد و استقلال با برتری در ضربات پنالتی به فینال رسید.

  هر دو تیم گل‌گهر و آلومینیوم در 2بازی قبلی خود میزبان بوده‌اند. به همین دلیل مصاف این دو تیم تنها مسابقه‌ای بود که برای تعیین میزبانش قرعه‌کشی انجام شد و به حکم قرعه، میزبانی به گل‌گهر رسید. به این ترتیب گل‌گهر از خوش‌شانس‌ترین تیم‌های این جام شد که می‌تواند بدون خروج از شهر خودش به مرحله نیمه‌نهایی برسد.

   از آخرین‌بار که سپاهان و فولاد در جام حذفی به مصاف هم رفتند 9سال سپری شده است. این دو تیم سال91 در نخستین مرحله جام‌حذفی به هم رسیدند که سپاهان 2بر یک برنده شد و فولاد را حذف کرد. این همان سالی بود که سپاهان تا فینال پیش رفت و در روز خداحافظی مهدوی‌کیا، پرسپولیسِ یحیی را در ضربات پنالتی برد و قهرمان شد.

   مصاف ملوان و خیبر خرم‌آباد، همان فینال جام حذفی 1365(اولین جام حذفی بعد از انقلاب) است که بعد از 35سال دوباره تکرار می‌شود. آن فینال در ورزشگاه شهیدشیرودی تهران برگزار شد و ملوان با گل‌های محمد احمدزاده و مرحوم سیروس قایقران به قهرمانی رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید