• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 24 خرداد 1400
کد مطلب : 133035
+
-

تازه‌های نشر/ باتلاق شنی


«باتلاق شنی» نوشته نلا لارسن و «آری ای پیشگامان!» نوشته ویلا کاتر دو رمانی هستند که با ترجمه مزدک بلوری به تازگی از سوی نشر نی منتشر شده‌اند.
این رمان(باتلاق شنی) نگاهی دارد به لایه‌های زندگی بخشی از سیاهپوستان در آمریکا. داستان چنین شروع می‌شود:«هلگا کرین در اتاق خود که در آن ساعت، ساعت هشت شب، در تاریکی ملایمی فرو رفته بود تنها بود. فقط چراغ مطالعه‌ای که حباب بزرگ سرخ و سیاهش نورش را کم می‌کرد بر فرش چینی آبی رنگ، بر جلد درخشنده کتاب‌هایی که از روی قفسه‌های دراز پایین آورده بود، بر صفحه‌های سفید کتابی که انتخاب و باز کرده بود، بر کاسه برنجی درخشانی که پر از گل‌های لادن رنگارنگ روی میز کوتاه کنار او بود و بر حریر مشرق زمینی‌ای که چهار پایه جلوی پاهای لاغرش را پوشانده بود حوضچه‌ای از نور درست می‌کرد...»  نلا لارسن(1964-1891) رمان‌نویس آمریکایی بود. وی که به‌عنوان پرستار و کتابدار کار می‌کرد، چند رمان و چند مجموعه داستان کوتاه منتشر کرد. اگرچه تولیدات ادبی او اندک بود، اما توسط معاصرانش به رسمیت شناخته شد.
نشر نی این کتاب 190صفحه‌ای را با شمارگان 770نسخه به بهای 32هزار تومان منتشر کرده است.

  آری‌ای پیشگامان!

«آری ای پیشگامان!» نوشته ویلا کاتر هم رمانی است در پنج بخش و 231صفحه.
مزرعه وحشی، مزرعه‌های هم‌جوار، خاطرات زمستان، درخت توت سفید و الکساندرا عنوان پنج فصل این کتابند.
ویلا کاتر، رمان نویس سرشناس آمریکایی، با نوشتن آثاری درباره زندگی مهاجران و مرزنشینان دشت‌های آمریکا به شهرت رسید. او در ۷ دسامبر ۱۸۷۳ در وینچستر ایالت ویرجینیا،  متولد شد. در 9سالگی با خانواده‌اش به نبراسکا رفت و در دهکده رد کلوده در میان مهاجران اروپایی بزرگ شد. او فقط سیزده سال در نبراسکا زندگی کرد اما همچنان که خود نیز عنوان کرد، پیوندهای کودکی‌اش در این منطقه منشأ ژرف‌ترین احساساتش بود و سال‌های اول زندگی‌اش جزو مهم‌ترین و رضایت بخش‌ترین دوره‌هایش محسوب می‌شد. کاتر حین تحصیل در دانشگاه نبراسکا استعداد فراوانی در روزنامه نگاری و داستان نویسی از خود نشان داد و پس از فارغ التحصیل شدن(۱۸۹۵)  توانست در پیتسبرگ پنسیلوانیا، در یک مجله خانوادگی شغلی پیدا کند و داستان‌های کوتاه خود را به چاپ رساند. نشر نی این رمان را با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 36هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید