• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 23 خرداد 1400
کد مطلب : 132996
+
-

پایان سرقت‌های سریالی پرستار سالمندان

پایان سرقت‌های سریالی پرستار سالمندان


زن جوان به‌عنوان پرستار سالمندان یا نظافتچی وارد خانه افراد سالخورده می‌شد و پس از بیهوش کردن آنها دست به سرقت اموالشان می‌زد.
به گزارش همشهری، فروردین امسال مرد سالخورده‌ای راهی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران شد تا از پرستار جوانی که دست به سرقت 600میلیون تومانی از او زده بود شکایت کند. وی به مأموران گفت: از آنجا که تنها زندگی می‌کنم برای انجام کارهای خانه و مراقبت از خودم،  ‌دنبال یک پرستار سالمندان می‌گشتم تا اینکه از طریق فضای مجازی با خانم جوانی که درخواست کار داده بود، آشنا شدم و مدتی بعد کارش را در خانه من شروع کرد. در چند روز اول وی توانست اعتماد کامل مرا جلب کند تا جایی که برای انجام خرید، حتی رمز کارت عابربانکم را هم به او دادم. اما یک روز که برایم چای درست کرده بود، بعد خوردن نخستین استکان دچار سرگیجه شدم و از هوش رفتم. وقتی به هوش آمدم از خانم پرستار خبری نبود و فهمیدم که وی کارت عابربانک مرا که موجودی‌اش 600میلیون تومان بود به همراه مقداری لوازم باارزش خانه   سرقت کرده و به حسابم دستبرد زده است.
با این شکایت، تحقیقات مأموران برای شناسایی و دستگیری زن سارق آغاز شد. در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته معلوم شد که زن سارق تنها نبوده و پس از بیهوش کردن مالباخته، یک خودروی پژو 206مقابل خانه شاکی توقف کرده و جوانی از آن پیاده و وارد خانه شده است. دقایقی بعد نیز زن سارق به همراه آن جوان، مقداری لوازم مسروقه به داخل خودرو منتقل کرده و پس از آن هر دوی آنها متواری شده بودند.
با این اطلاعات، محل زندگی صاحب پژو در منطقه نواب شناسایی شد و مأموران پس از زیرنظر گرفتن  این محل  متوجه شدند که زن سارق نیز در این خانه  سکونت دارد. آنها در یک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه متهمان شدند و پس از دستگیری آنها، مقداری لوازم سرقتی در آنجا کشف کردند. ماموران در جریان بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که برخی از اموال کشف شده در خانه متهمان، متعلق به شاکی نیست؛ این یعنی سارقان از افراد دیگری نیز سرقت کرده بودند. به‌گفته سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، سارقان در جریان بازجویی‌ها به ارتکاب 5سرقت با همین شگرد اعتراف کردند و گفتند که  پس از جلب اعتماد طعمه‌ها و به دست آوردن رمز کارت عابربانکشان آنها را بیهوش و نقشه سرقت را عملی می‌کردند.  وی  ادامه داد: مأموران همچنین متوجه شدند که متهمان یک همدست دیگر هم دارند؛  زن میانسالی که با   کارت عابربانک مالباخته‌ها راهی طلافروشی‌ها می شد و     سکه و طلا می خرید. به‌گفته وی، این زن در محدوده سیدخندان دستگیر و معلوم شد که اعضای این باند تا‌کنون موفق شده‌اند یک میلیارد و 500میلیون تومان با این شگرد سرقت کنند.با تکمیل تحقیقات هر 3 متهم راهی زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید