• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 23 خرداد 1400
کد مطلب : 132960
+
-

هفته داغ شهرهای ایران

آب و هوا
هفته داغ شهرهای ایران

تعدادی از شهرهای کشور امروز و فردا و حتی در پایان هفته رکورد گرمای سال‌جاری را می‌شکنند و گرم‌ترین روزهای خود را ثبت می‌کنند.
براساس بررسی همشهری از نقشه‌های پیش‌بینی آینده‌نگری وضعیت هوا در کشور 10 شهر کشور با دمای یک درجه کمتر از 40و بالاتر از 40، گرم‌ترین روزهای خود را در سال‌جاری به ثبت خواهند رساند. ناگفته پیداست که افزایش درجه حرارت شهرهای کشور در تب خشکسالی و بحران آب و گرم‌تر شدن ایران چه مشقتی برای ساکنان مناطق کمتر برخوردار کشور به همراه دارد.
براساس نقشه‌های پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور بیشترین دمای هوای امروز متعلق به شهر اهواز است که رکورد 47درجه بالای صفر را ثبت می‌کند و با حفظ همین درجه تا فردا، روز سه‌شنبه یک درجه گرم‌تر می‌شود و دمای هوا در این شهر به 48درجه بالای صفر می‌رسد.
رکورد دومین شهر گرم ایران ظرف امروز و روزهای آینده نصیب شهر جهانی یزد می‌شود و این شهر امروز با حفظ رکورد 44درجه هوای گرم از فردا تا روز چهارشنبه هر روز یک درجه خنک‌تر می‌شود.
اما شهر قم سومین رکورددار هوای گرم در کشور است. قم امروز 44درجه دمای بالای صفر را تجربه می‌کند و فردا 2درجه خنک‌تر می‌شود و روز سه‌شنبه باز هم رکورد 44درجه‌ای گرمای هوا را ثبت می‌کند.
شیراز چهارمین شهر گرم ایران خواهد بود. دمای هوا در این شهر امروز به 41درجه می‌رسد که ظرف دو روز آینده با یک درجه کاهش، روزهای خنک‌تری را نسبت به امروز ثبت می‌کند. اما روز چهارشنبه به رکورد 41درجه‌ای خود بازمی‌گردد.
بیرجند در خراسان جنوبی نیز روز گرمی را ثبت خواهد کرد. دمای هوا در این شهر امروز 40درجه است و فردا یک درجه گرم‌تر خواهد شد.
اصفهان اما از امروز تا پایان هفته گرمای 40درجه‌ای را حفظ می‌کند. برخلاف اصفهان اما، بندرعباس امروز یک درجه خنک‌تر از این شهر با درجه حرارت 39درجه بالای صفر است. روز سه‌شنبه اما دمای هوا در بندرعباس با دو درجه افزایش به 41درجه بالای صفر می‌رسد که نشان از گرم‌تر شدن مرکز استان هرمزگان دارد.
در زاهدان نیز وضعیت به همین منوال است. این شهر که در جنوب شرق ایران واقع شده امروز در تب 40درجه‌ای هواست و فردا این تب یک درجه بالاتر می‌رود و دمای هوادر این شهر به 41درجه بالای صفر می‌رسد.
تهران اما امروز یک درجه از روز قبل گرم‌تر است. دمای هوا در این شهر به 38درجه رسیده است که در دو روز آینده با یک درجه کاهش دما مواجه می‌شود اما روز چهارشنبه گرمای هوا در تهران به 39درجه بالای صفر می‌رسد.
دمای هوای کرج در استان البرز نیز گرم‌تر می‌شود و برخلاف روز قبل که رکورد دمای 37درجه در این شهر ثبت شد، گرمای هوا به 38درجه خواهد رسید. طی دو روز آینده کرج دو درجه خنک‌تر می‌شود اما روز چهارشنبه بار دیگر به رکورد گرمای 38درجه بازمی‌گردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید