• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 23 خرداد 1400
کد مطلب : 132921
+
-

پشت‌خط زن/ قرارمان این نبود!

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

حیف شد که تیم ملی والیبال ایران بازی نزدیک به آلمان را واگذار کرد. در این بازی از هفته سوم لیگ ملت‌ها، بعد از 2ساعت و 10دقیقه بازی تیم ما باخت میلی‌متری داشت. ژرمن‌ها از 240اقدام 107امتیاز گرفتند و ایران از 246حرکت گروهی به 102امتیاز نایل آمد. این شکست‌ ناباورانه موجب انتقاداتی از تیم و چهره خوبی چون میلاد عبادی‌پور شد. میلاد انرژی و توان بازی نداشت و 14امتیاز هم از دست داد اما لایق نامهربانی نبود. در فضای مجازی که فضای بی‌رحمی است، هجمه‌ای علیه دریافت‌کننده تکنیکی تیم به راه افتاد و برخی رفقای رسانه‌‌‌ای نیز با این فضا همراه شدند. نقدی اگر هست باید متوجه سرمربی باشد نه بازیکنان.

جای خالی داوران ایرانی
حدود 16داور بین‌المللی درجهA در ایتالیا داوری می‌کنند که با 3داور ویدئو چک، در جمع 19داورند. 4داور هم زن هستند و یکی از آنها پروفسور پاتریشیا، رئیس کمیته داوران آمریکاست. او دومین بازی ما در لیگ جهانی را قضاوت کرد و شانس آورد که حکایت خانم سوزانا در المپیک ریودوژانیرو برایش تکرار نشد. دست دادن یا ندادن سوزانا با کاپیتان تیم ما برای خودش ماجرایی شده بود. ولی موضوع اصلی سر این است که چرا یک داور ایرانی در این لیگ نیست؟ فرهاد شاهمیری، داورA ما بازنشسته شد و شوربختانه در داوری هم پشتوانه‌سازی و آینده‌نگری نکرده‌ایم.

کار هنوز تمام نشده است
این هفته تیم ایران در لیگ ملت‌ها با 3تیم دیگر پیکار دارد. استرالیا که به همه باخته است و زنگ تفریح شده اما برزیل با شکست 3برصفر بر لهستان باز قدرت‌‌نمایی کرده است؛ سرویس‌های مردان سرزمین قهوه مثل بمب می‌ماند. حریف سوم ما در هفته چهارم، اسلوونی است که با شکست دادن تیم‌های بزرگی چون روسیه حریف می‌طلبد. برای روز پنجشنبه مراقب این تیم خوب غیرالمپیکی باشیم. بعضی از بازیکنان اسلوونی مثل کلمن سبلوچ غیرقابل مهارند. او در بازی با روسیه 32امتیاز گرفت. بالاترین امتیاز در لیگ ملت‌ها به جیانگ چینی تعلق دارد که در لیگ2018، به تنهایی 37امتیاز ثبت کرد. چینی‌ها امسال انصراف داده‌اند.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید