• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132718
+
-

نخستین واکنش‌ به جای خالی محیط‌زیست در مناظره‌های انتخاباتی

محیط زیست
نخستین واکنش‌ به جای خالی محیط‌زیست در مناظره‌های انتخاباتی

علیمحمد شاعری، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی و معاون سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست با بررسی وعده‌های زیست‌محیطی کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست باید از نظر امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی تقویت شود تا بتواند به سایر دستگاه‌ها امر و نهی کند و از حق وتو برخوردار باشد.
این مقام سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه طرح‌های توسعه باید با رعایت اصول زیست‌محیطی و ارائه ارزیابی‌های زیست‌محیطی به مرحله اجرا برسند، به ایسنا گفت: محیط‌زیست نباید قربانی توسعه شود؛ از این‌رو در بسیاری از کشورها طرح‌های توسعه و عمرانی با موافقت نهایی مجموعه‌های محیط‌زیست اجرایی می‌شوند.
شاعری افزود: داشتن حق وتو برای محیط‌زیست امتیاز بسیار خوبی است؛ چراکه درحال‌ حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های جامعه بشری، چالش‌های زیست‌محیطی است؛ البته یکی از مهم‌ترین پایه‌های اصلی توسعه پایدار نیز حفظ محیط‌زیست است که اگر به آن بی‌توجهی کنیم، جامعه انسانی فروخواهد ریخت و قادر به پیشرفت نخواهد بود.
او تأکید کرد: متأسفانه در حال‌ حاضر سازمان حفاظت محیط‌زیست سازمانی مقتدر نیست که بتواند به سایر دستگاه‌ها امر و نهی کند و از سویی دیگر از نظر امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی ضعیف است.
شاعری اعلام کرد: اگر قرار است که این سازمان حق وتو داشته باشد، باید اختیارات و امکانات لازم در اختیار سازمان محیط‌زیست قرار گیرد و از طرفی دیگر نظر این سازمان فصل‌الخطاب اجرای برنامه‌های توسعه باشد و حرف آخر را این دستگاه بزند.
شاعری در واکنش به جای خالی محیط‌زیست در مناظره‌های انتخاباتی گفت: متأسفانه فرهنگ محیط‌زیستی ما در کشور هم در بین مسئولان و هم در بین مردم پایین است و ارزش چندانی برای محیط‌زیست قائل نیستیم؛ از این‌رو امروزه با بحران‌های خطرناکی در این حوزه ازجمله خشکسالی، کمبود آب، آلودگی هوا، فرونشست زمین، تغییر اقلیم، بیابان‌زایی و... دست و پنجه نرم می‌کنیم.
او تأکید کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم باید نجات محیط‌زیست ایران باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید