• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 خرداد 1400
کد مطلب : 132692
+
-

بر و برگ/ برگ‌های جدید هنر مدرن

شهنام صفاجو

 مجله لوفیگارو فرانسه پیشنهاد کرده هنر متفاوت 5 هنرمند عکاس، مجسمه‌ساز و نقاش مستعد جهانی را باید تعقیب و تحسین کرد. به گزارش این نشریه، نقطه اشتراک‌ آنها تسلط بر مدیوم هنر و البته ترویج هنر مدرن است تا از طریق استعداد ذاتی خود دنیای امروز را به چالش بکشند.

جینا سودن عکاسی است که زیبایی را از میان هرج و مرج آشکار می‌کند. برای او عکاسی یک ماجراجویی است، مثل یک برخورد که با هدف خلق یک عکس عالی، به جست‌وجوی مکان‌های متروک، غیرمعمول و رؤیایی می‌پردازد؛ جایی که به‌نظر می‌رسد در آن زمان مُعلق است. این عکاس بریتانیایی با رویکردی تصویری و حساسیت به کوچک‌ترین جزئیات، در آثار خود زیبایی منحصر به‌فردی را آشکار می‌سازد. بیمارستان‌ها، مدارس، کلیساها، معادن، کارخانه‌ها، قلعه‌های ویران‌شده و آسایشگاه‌های رهاشده از طریق لنز دوربین جینا سودن که با بازی روی رنگ‌ها و نور کنترل‌شده، تمام احساسات و جادوی خود را نشان می‌دهند، پدیدار می‌‎شوند.

رومن لانگلوآ مجسمه‌سازی است که ماده را دگرگون می‌کند. برای او هنر تندیس‌گری مانند کیمیاگری است. لانگلوآ این هنر خاص را با عناصری چون برنز، سنگ و چوب ترکیب می‌سازد. در خلق سازه‌‌سنگ و برنز او، قالب روی ماده مذاب باز می‌شود و تکه چوب با یک حرکت پیچشی در آن شکل می‌گیرد.

رامون انریچ نقاشی است که بین معماری و منظره دیالوگ برقرار می‌کند. تابلوهای نقاشی‌ او که از اشکال ساده و گرافیکی کشیده شده، با نوری مورب و عاری از حضور انسان، دعوت به یک گردش معمایی و متافیزیکی است.
این نقاش کاتالان که در رشته تاریخ هنر و گرافیک دانشکده هنرهای زیبای بارسلون تحصیل کرده، ما را به تجدیدنظر در واقعیت و رهایی از هرگونه تعصب دعوت می‌کند.

پی‌یر یرمیا مجسمه‌سازی است که آرامش و بخشایش را جاودانه می‌سازد. این هنرمند فرانسوی با کار برنز و برجسته کردن پیکره انسان بسان حیوان، در جست‌وجوی نقطه تعادل با ترکیبی از شکنندگی و توانمندی است. این لحظه ناب، فصل مشترک حرکت، ریتم و کنتراست است.برای خلق این آثار، عناصر بصری او با اشکال باریک اما نیم‌تنه بلند روی اندام شکننده قرار گرفته و روی پایه محکم می‌شوند.

گیوم شانسارل نقاشی است که شعر را در شهر دمیده است. به‌معنای دیگر شهر در قلب خلاقیت این هنرمند فرانسوی نهفته است؛ آثاری که برپایه مطالعات معماری و صحنه‌نگاری او شکل گرفته و باعث توسعه این تکنیک تصویری با قاب‌بندی دقیق و چشم‌اندازی جذاب از چید‌‌مان چندین عکس هنری می‌شود.
* همه آثار مدرن این 5هنرمند معاصر در گالری هنر آنلاین به نشانی اینترنتی https://www.artis‌tics.com/fr، قابل بازبینی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید