• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 18 خرداد 1400
کد مطلب : 132582
+
-

رویای جام‌جهانی زنده ماند

تیم ملی ایران با درخشش سردار و طارمی از بحرین انتقام گرفت

ورزش
تیم ملی ایران با درخشش سردار و طارمی از بحرین انتقام گرفت

طلسم 20‌ساله فوتبال ایران در خاک بحرین با درخشش لژیونر‌های ایرانی بالاخره شکسته شد تا امیدهای اسکوچیچ و شاگردانش برای رسیدن به جام‌جهانی زنده بماند.
 بازی سرنوشت‌ساز با بحرین با پاس‌های اشتباه ملی‌پوشان ایران آغاز شد اما آن‌ها خیلی زود از زیر فشار خارج شدند و مالکیت توپ را در اختیار گرفتند.  
نمایش شاگردان اسکوچیچ در نیمه اول چنگی به دل نمی‌زد اگرچه برتری نسبی داشت.
 اسکوچیچ در آغاز نیمه دوم سامان‌قدوس آماده را به زمین فرستاد تا ایران هجومی‌تر کار را دنبال کند.  این تعویض به بهترین شکل ممکن جواب داد و با آزادشدن وحید امیری گره بازی برای ایران باز شد.
سردار آزمون در دقایق 54 و 61 روی پاس‌های طلایی طارمی، 2‌بار دروازه بحرین را باز کرد و در ادامه هم این خود طارمی بود که روی پاس نوراللهی در دقیقه 79 گل سوم را زد و کار را تمام کرد.
آزمون و طارمی که فصلی رویایی را در اروپا پشت سر گذاشته‌اند، با کمک قدوس و البته وحید امیری که نقشی کلیدی روی گل اول بازی داشت، گره جام‌جهانی را برای ایران باز کردند.
حالا ایران با 12‌امتیاز پشت سر عراق 14‌امتیازی ایستاده و بحرین 12‌امتیازی با یک‌بازی بیشتر جایگاه سوم گروه را در اختیار دارد. ایران برای صعود به‌عنوان صدرنشین گروه، علاوه بر کامبوج، باید عراق را هم ببرد ولی ممکن است بدون نیاز به نتیجه بازی روز آخر مقابل عراق، به عنوان تیم دوم هم به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید