• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 13 خرداد 1400
کد مطلب : 132300
+
-

کوبی برایانت، ستاره بسکتبال که در جوانی خاموش شد

موفقیت با توپ و تور

موفقیت با توپ و تور

کوبی بین برایانت، بسکتبالیست مشهور و محبوب، در سال 1978به دنیا آمد و وقتی هنوز جوان و در اوج شهرت بود، در سال 2020در یک سانحه هوایی درگذشت. او بازیکن بسکتبال بازنشسته آمریکایی و تاجر بود. کوبی تمام 20سال دوران بازی‌اش را در تیم لس‌آنجلس لیکرز در اتحادیه ملی بسکتبال (ان‌بی‌ای) گذراند. او یکی از مشهورترین چهره‌های ورزشی دنیاست که سرنوشت عجیبی داشت. در دوران حرفه‌ای خود بسیار موفق بود و بعد از آن نیز توانست موفق بماند و جایزه اسکار را هم دریافت کند.

عشق به بسکتبال از کودکی
کوبی از 3سالگی وارد ورزش بسکتبال شد و از همان کودکی علاقه‌ زیادی به تیم لیکرز داشت. زمانی که کودک بود، پدرش از بسکتبال NBA به لیگ فوتبال ایتالیا منتقل شد. البته تغییر مسیر پدرش تأثیری روی کوبی نداشت و او همچنان و مصمم به‌دنبال بسکتبال بود. کوبی در سن 13سالگی بسکتبال را به‌صورت حرفه‌ای شروع کرد. در همان دوره دبیرستان او نخستین موفقیت‌هایش را در دنیای بسکتبال به‌دست آورد و جایزه بهترین بازیکن رقابت‌های بین مدارس را از آن خود کرد. آنچه در زندگینامه کوبی برایانت بیشتر از همه به چشم می‌خورد، تلاش مداومش برای رسیدن به هدف بود. زمانی که 18سال داشت، به تیم لس‌آنجلس لیکرز وارد شد. اگر چه او در تحصیل هم فرد موفقی بود و معدل بالایی را کسب کرده بود، اما به‌دلیل علاقه‌ای که به رشته ورزشی بستکبال داشت، ترجیح داد به جای دانشگاه، ورزش را دنبال کند.

فرار از تنبلی
«من هیچ‌چیز مشترکی با افراد تنبل ندارم؛ افرادی که خود را به‌دلیل عدم‌موفقیت سرزنش می‌کنند. کارهای بزرگ ناشی از تلاش و سختکوشی است و هیچ بهانه‌ای در آن نیست.» این جمله‌های بسکتبالیست مشهور، از تلاش بی‌پایان و سختکوشی او خبر می‌دهد. او همیشه علاقه داشت وقت زیادی را صرف تمرین کند زیرا او هرگز نمی‌خواست در رقابت‌ها مغلوب شود و هرگز هم بهانه نمی‌گرفت. یک زمان دست راست و شانه راست او مصدوم شد و او به شوت کردن و بازی کردن با دست چپ خود ادامه داد. او حتی در یک بازی بعد از پاره شدن آشیل پای خود، 102امتیاز برای تیمش گرفت که آن بازی نیز یکی از بازی‌های مشهور او بود. معتقد بود این یک اخلاق کاری است که شما را از سایر افراد جدا می‌کند. شما در زمانی که همه‌ افراد خواب هستند، تصمیم می‌گیرید که روی کار و حرفه خود تمرکز کنید.

هدایتگری قدرتمند در زمین
«من دوست دارم افراد را به چالش بکشم تا آنها احساس راحتی نکنند. این همان چیزی است که به درون شما کمک می‌کند و منجر به بهبود شما می‌شود. شما می‌توانید بگویید که من به مردم این جرأت را دادم تا بهترین خودشان باشند.» کوبی برایانت در زمین یک رهبر قدرتمند و بحث‌برانگیز برای تیمش بود. او همیشه با حالت تهاجمی به هم‌تیمی‌های خود فشار می‌آورد تا بتوانند بهترین خودشان باشند. درحالی‌که بسیاری از افراد، کوبی برایانت را یک شخص قلدر می‌نامیدند، بازیکن سابق لیکرز، استراتژی خود را در کتابی با نام مامبا اینگونه توضیح می‌دهد: «من رویکردم را از بازیکن به بازیکن تغییر دادم. من هنوز هم همه را به چالش می‌کشم و آنها را ناراحت می‌کنم اما این کار را فقط به روشی انجام می‌دهم که متناسب با آنها باشد. برای اینکه بدانم چه‌کسی و چه کاری را انجام می‌دهم، من شروع به انجام تکالیف کردم و مشاهده کردم که آنها چگونه رفتار می‌کنند. من به تاریخچه آنها نگاه کردم و اهداف آنها را گوش دادم.

بازی در زمین‌های مختلف
یکی از سؤالاتی که کوبی اغلب بعد از بازنشستگی از خود می‌پرسید این بود که «از چه کاری لذت می‌برم؟». وقتی او جواب این داستان‌گویی خود را پیدا کرد، تصمیم گرفت و یک شرکت تولید محتواهای چند رسانه‌ای با نام Granity Studios  را تاسیس کرد. در سال 2018کوبی برای فیلم- انیمیشن کوتاه خود، چندین جایزه از جمله جایزه اسکار را دریافت کرد. او افتخار می‌کرد که نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار بود که در آن گروه، جایزه گرفت و معتقد بود که باید تفاوت بسیار زیادی داشته باشد. فیلم انیمیشن کوبی برایانت در سال 2015ساخته شد که نام «بسکتبال عزیز» روی آن گذاشته شد. برایانت به‌دلیل 2سال زندگی سازنده‌ای که در کشور ایتالیا داشت می‌توانست به‌طور مسلط ایتالیایی صحبت کند، اما او بیشتر به مصاحبه به زبان اسپانیایی و گاهی به زبان اسلونیایی معروف است.

این خبر را به اشتراک بگذارید