• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
چهار شنبه 12 خرداد 1400
کد مطلب : 132225
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OY0Lg
+
-

آماده‌باش درگرماگرم بحرین

ملی‌پوشان ایران بعد از منفی‌شدن تست‌های کرونا نخستین تمرین خود را شب گذشته در منامه انجام دادند؛ اسکوچیچ هم ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی شرکت می‌کند تا دقیقه‌شماری برای بازی فردا آغاز شود

آماده‌باش درگرماگرم بحرین


تیم ملی فوتبال ایران که روز دوشنبه برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به بحرین سفر کرده بود، دیشب نخستین تمرین خود را در ورزشگاه اختصاصی باشگاه النجمه بحرین انجام داد تا رسما برای انجام نخستین ‌بازی خود در این رقابت‌ها آماده شود. ملی‌پوشان ایرانی که دوشنبه‌شب وارد منامه شده‌اند، همراه 3تیم دیگر همگروه خود یعنی عراق، هنگ‌کنگ و کامبوج در هتل دیپلمات رادیسن‌بلو اقامت دارند و این در حالی است که تیم میزبان در هتل دیگری اقامت دارد. کاروان تیم‌ملی ایران که با 26بازیکن راهی بحرین شده بود، دوشنبه‌شب با ملحق‌شدن سامان قدوس به جمع ملی‎پوشان کامل شد تا حالا هر 27بازیکن مدنظر اسکوچیچ در اردو حاضر باشند. قدوس به‌خاطر حضور در بازی‌های پلی‌آف چمپیونشیپ کمی دیرتر از سایر بازیکنان به اردوی تیم‌ملی پیوست. او بعد از صعود برنتفورد به لیگ‌برتر مستقیما از انگلیس به بحرین پرواز کرد و دوشنبه‌شب با روحیه‌ای بالا به جمع ملی‌پوشان اضافه شد. به محض ورود به بحرین نخستین تست کرونا از ملی‌پوشان ایران گرفته شد که پاسخ تمامی تست‌ها منفی بود.
طبق برنامه اعلام‌شده، ظهر امروز از ساعت12:30 نخستین کنفرانس مطبوعاتی سرمربی تیم ملی ایران انجام خواهد شد. دراگان اسکوچیچ در این ساعت نشست مطبوعاتی قبل از بازی با هنگ‌کنگ را آغاز می‌کند و به ‌مدت 20دقیقه پاسخگوی خبرنگاران خواهد بود. بعد از او به‌ترتیب سرمربیان هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ می‌دهند. در نخستین بازی‌ها که روز پنجشنبه انجام خواهد شد تیم عراق استراحت دارد. دیروز در بحرین علیرضا بیرانوند گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی الکاس داشت و از طریق اسکایپ در ارتباطی تصویری با این شبکه معروف قطری شرکت کرد. دروازه‌بان تیم‌ملی در این گفت‌وگو از شرایط خوب تیم ملی در بحرین گفت و بخش زیادی از مصاحبه هم به مرور خاطرات او از جام‌جهانی روسیه و به‌خصوص مهار پنالتی کریس رونالدو اختصاص داشت. بیرانوند تصدیق کرد که ایران در این رقابت‌ها امتیازات مهمی را از دست داده و کار سختی برای صعود خواهد داشت، اما در عین حال گفت: «تردیدی نداریم که می‌توانیم به جام‌جهانی راه پیدا کنیم. تیم ما بازیکنان شایسته‌ای دارد که باید آنها در جام‌جهانی حضور پیدا کنند. قول می‌دهم یکی از تیم‌های صعودکننده به جام‌جهانی ما هستیم.»
تیم ملی ایران عصر فردا در حالی به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که این تیم از زمان شیوع کرونا  غیر از رویارویی با تیم دوم سوریه،هیچ مسابقه رسمی یا دوستانه‌ای نداشته و به شکل عجیبی 533روز را بدون مسابقه سپری کرده است. حتی ایران که تعداد زیادی از روزهای فیفا را بدون بازی از دست داده از زمان شیوع کرونا 3بازی دوستانه تحت نظر اسکوچیچ انجام داده اما هنگ‌کنگ در این مدت حتی یک بازی هم نداشته و آخرین مسابقه خود را در تاریخ 27آذر98 مقابل چین انجام داده که 2 بر صفر شکست خورده است. ملی‌پوشان ایران عصر پنجشنبه از ساعت17:30 به وقت محلی و 19 به وقت ایران به مصاف این تیم می‌روند. ساعت تعیین‌شده برای بازی‌های ایران هم از نکات عجیب این رقابت‌هاست. درحالی‌که در هر روز از رقابت‌ها یک بازی در ساعت17:30 و یک بازی در ساعت19:30 برگزار می‌شود، بحرین هر 3بازی خود را ساعت19:30 برگزار می‌کند اما ایران 2 بار باید ساعت17:30 به زمین برود که با توجه به‌شدت گرما در آن ساعت کار ملی‌پوشان ایران بسیار سخت خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید