• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 آذر 1396
کد مطلب : 1319
+
-

قطعات ‌بی‌کیفیت، متهم اصلی تولید خودروهای ناایمن

خودرو
قطعات ‌بی‌کیفیت، متهم اصلی تولید خودروهای ناایمن

مراسم دیروز راه‌اندازی همزمان خط تولید خودروهای دنا پلاس توربو شارژ و پژو ۲۰۷آی صندوق‌دار اتوماتیک به محل انتقاد ایمنی خودروهای داخلی با محوریت قطعه‌سازان تبدیل شد.

به گزارش همشهری، در این مراسم، رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از شروط تداوم حمایت مجلس از خودروسازان را افزایش کیفیت ایمنی خودروهای داخلی دانست و اعلام کرد: باید قبول کنیم که برخی محصولات ما ایمنی لازم را ندارد و باید ایمنی در خودروها متناسب با شرایط جدی گرفته شود و از خودروسازان می‌خواهیم تا برنامه کیفی کردن محصولات خود را به مجلس ارائه کنند. علی لاریجانی، همچنین خواستار ارائه برنامه‌‌ای مدون برای قطعه‌سازان شد و افزود: قطعا دولت و مجلس هم از برنامه حمایت می‌کنند چرا که این کار باعث تولید ثروت می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو نیز از تفاهم‌ اخیر این شرکت با پژوی فرانسه برای تولید قطعات مورد نیاز خط تولید این شرکت در کشور الجزایر از سوی قطعه‌سازان ایرانی خبر داد و افزود: متعهد به تحویل خودروهای باکیفیت و مجهز به فناوری روز برای مصرف‌کننده هستیم اما باید توجه کرد که 80درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهد که باید توجه مناسبی به صنعت قطعه‌سازی کشور شود. هاشم یکه‌زارع تأکید کرد، صنعت قطعه‌سازی کشور پیر شده و سال‌ها پیش سرمایه‌گذاری مناسبی در این صنعت انجام نشده است.

بازسازی و توسعه صنعت قطعه‌سازی کشور نیازمند منابع است و اگر این منابع تزریق نشود در آینده شاهد فاجعه در صنعت قطعه‌سازی کشور خواهیم بود. در این مراسم محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیزمالکیت دولتی را از چالش‌های اساسی صنعت خودرو دانست و گفت: دولت باید مدیریت و مالکیت خود در شرکت‌های خودروسازی را به صفر رساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید