• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 6 خرداد 1400
کد مطلب : 131725
+
-

نکته بازی/می‌آمدی، سیستم را جدید می‌کردی


پیروز قربانی را به‌خاطر منطق و واقع‌گرایی‌اش و اینکه برخلاف خیلی‌ها برده لایک و کامنت‌ها در فضای مجازی نیست دوست داریم. با این حال قابل هضم نیست که او در 2 مقطع حضور در کادرفنی استقلال را نپذیرفت و بعد به منتقد فنی این تیم تبدیل شد. حالا دوره استراماچونی به کنار؛ شاید به قول خود پیروز، سرمربی ایتالیایی فقط برای «دکور» دنبال همکار ایرانی بود. این بار اما فرهاد مجیدی با وجود همه اختلاف‌های قدیمی دست همکاری به‌سوی او دراز کرد. با وجود این قربانی باز هم نپذیرفت و توجیهاتی با این مضمون آورد: «کاری که می‌خواستند در‌شان من نبود.» حالا قربانی بیرون نشسته و می‌گوید سیستم استقلال قدیمی است. خب برادر؛ شما تشریف می‌آوردی سیستم را نو می‌کردی. نیامدی، لااقل غر نزن!

حداقل دعوا نمی‌شود
حضور کریم باقری در تیم ملی اتفاق خوبی بود. شاید همکاری همزمان یک مربی با تیم ملی و تیم باشگاهی‌اش اتفاق نامتعارفی باشد، اما برای این بازه زمانی 3 هفته‌ای که تأثیر حیاتی روی سرنوشت فوتبال ایران دارد، نباید سخت گرفت. باقری چهره‌ای کاریزماتیک و محبوب است که حضورش در اردو، از نظر روحی و روانی شرایط ملی‌پوشان را بهتر خواهد کرد. به علاوه اگر هیچ کمک دیگری از دست کریم ساخته نباشد، حداقل خیال‌مان راحت می‌شود که دعوا و درگیری نداریم! او فوق تخصص جدا کردن بازیکنان خشمگین از هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و در این نقش خیلی به پرسپولیس کمک کرده. رقبای تیم ملی هم عراق و بحرین هستند و احتمال جنگ روانی وجود دارد. حالا بیشتر از همه، کنعانی‌زادگان باید حواسش را جمع کند!

یک تفاوت ساده
دوشنبه‌شب 2 مسابقه فوتبال مهم داشتیم که هر دو از شبکه 3 پخش شد. هم حین بازی ذوب‌آهن- پرسپولیس و هم در خلال مسابقه نفت آبادان- استقلال بارها زیرنویس شد که برنامه «فوتبال برتر» با 24ساعت تأخیر، سه‌شنبه‌شب پخش خواهد شد. جالب اینجاست که گزارشگران هر دو بازی هم موظف بودند این مسئله را به‌طور پیاپی اعلام کنند. کار به جایی رسیده بود که گزارشگر آبادان کم‌کم داشت مخاطبان را قسم می‌داد که این برنامه را «با اجرای خوب آقای میثاقی» تماشا کنند. ناخودآگاه یاد عادل فردوسی‌پور افتادیم که ماه‌های آخر پخش 90، یک‌بار مصاحبه‌هایش را حذف می‌کردند، یک‌بار تایم برنامه‌اش را به فلان ویژه‌برنامه می‌دادند و یک‌بار آیتم‌هایش را به بهانه بازبینی معطل نگه می‌داشتند. بالاخره تفاوت‌های ساده‌ای بین این دو نفر هست.

این خبر را به اشتراک بگذارید