• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 6 خرداد 1400
کد مطلب : 131717
+
-

خرید و فروش نیمکت

فصل جذاب نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا با جابه‌جایی مربیان آغاز شد

با پایان یافتن لیگ‌های اروپایی چند جابه‌جایی دیگر جدا از رفتن مورینیو به آاس‌رم صورت پذیرفت یا احتمال آن قوت گرفت که در این مطلب مروری بر آنها خواهیم داشت.

  لمپارد پس از ناکامی در چلسی به نیمکت کریستال پالاس نزدیک‌تر شده و شاید فصل آینده بار دیگر او را در فلیگ جزیره ببینیم.
 گتوزو پس از ناکامی در رساندن ناپولی به لیگ قهرمانان در روز آخر لیگ، با فیورنتینا قراردادی 2 ساله بست. ماسیملیانو آلگری گزینه اول هدایت ناپولی در فصل آینده است اما این سرمربی ایتالیایی که 2 سال است تیمی نگرفته منتظر روشن شدن تکلیف زیدان است تا بلکه به رئال مادرید برود. آلگری برای یوونتوس هم مدنظر است.
 کونته احتمالا تا فردا با اینتر برسر فسخ قرارداد توافق خواهد کرد. او که توانسته این فصل پس از 9سال به حکومت یوونتوس در سری‌آ پایان دهد از باشگاه خواسته بود 100 میلیون یورو برای تقویت ترکیب تیم کنار بگذارد و در عوض تا 20درصد از حقوقش کم کند. گروه سونینگ و مالکان چینی این باشگاه ایتالیایی به‌خاطر وام 275میلیون یورویی که از یک شرکت آمریکایی دریافت کرده‌اند با این پیشنهاد موافق نیستند و حتی قصد دارند با فروش ستاره‌هایی نظیر لائوتارو یا لوکاکو بخشی از خسارت‌های ناشی از بحران اقتصادی دوران کرونا را جبران کنند. درصورت جدایی کونته از اینتر مربیانی مثل آلگری، مائوریتزیو ساری، سینیشا میهایلوویچ و سیمونه اینتزاگی گزینه باشگاه برای جانشینی او خواهند بود.
 کریستوف گالتیه، سرمربی موفق لیل 2 روز پس از قهرمان کردن این تیم بالاتر از پاری‌سن‌ژرمن در لیگ یک فرانسه از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد تا به یک تیم بزرگ‌تر بپیوندد.
 زیدان هنوز در حال استراحت پس از یک فصل سخت است و به فلورنتینو پرس اعلام نکرده که می‌خواهد بماند یا برود. زیزو اگر بخواهد جدا شود، باید به رئال مادرید خسارت بدهد چون یک فصل دیگر قرارداد دارد. درصورت جدایی مقصد بعدی او یوونتوس یا تیم ملی فرانسه خواهد بود که گزینه فرانسه بستگی به نتایجی دارد که دیدیه دشان در یورو و در گروه مرگ در کنار آلمان و پرتغال می‌گیرد. شاید زیدان تا یورو ماجرای ماندن یا رفتنش را کش دهد.
 در بارسلونا لاپورتا گزینه خوبی برای جانشینی رونالد کومان پیدا نکرده و ممکن است سرمربی هلندی که در نخستین فصل حضورش روی نیمکت بارسا یک جام حذفی آورد و در همه بازی‌های بزرگ ازجمله 2 ال‌کلاسیکو شکست خورد و در لیگ سوم شد، یک‌فصل دیگر هم بماند. نشانه‌هایی از ادامه حضور کومان روی نیمکت این تیم دیده می‌شود ازجمله توافق واینالدوم با بارسلونا برسر یک قرارداد 3 ساله. هافبک هلندی لیورپول به‌عنوان بازیکن آزاد می‌آید. ممفیس هم از لیون در کنار آگوئرو به ترکیب خط حمله اضافه می‌شود که هر دو با نظر کومان بوده است. لاپورتا هنوز نتوانسته برای کسری بودجه و بدهی‌های کلان منابع مالی جور کند و اگر بخواهد کومان را هم اخراج کند، باید به این مربی هم خسارت فسخ قرارداد بدهد. هنوز کیکه ستین پول اخراجش را از باشگاه دریافت نکرده است. لاپورتا دلش می‌خواست یک مربی آلمانی و ترجیحا هانسی فلیک را به نوکمپ بیاورد اما سرمربی بایرن‌مونیخ با فدراسیون فوتبال آلمان برای جانشینی یواخیم لوو پس از پایان رقابت‌های یورو برای 3 سال به توافق رسید. فعلا فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی تیم زیرنظر کومان اداره می‌شود ازجمله مذاکره با دوناروما که به‌تازگی قراردادش را با میلان به پایان رسانده. درصورت جذب این دروازه‌بان ایتالیایی، تراشتگن آلمانی به فروش خواهد رسید. دروازه‌بان آلمانی خیلی پیگیر قرارداد جدید با دستمزد بالاتری بود اما باشگاه تسلیم نمی‌شود. تراشتگن می‌خواهد پس از مسی بالاترین دستمزد را بگیرد که این امکان‌پذیر نیست. در روزهای بعدی مذاکرات با کومان و مشورت لاپورتا با مشاورانش ادامه خواهد یافت اما احتمال ماندن سرمربی هلندی بیش از رفتن او به‌نظر می‌رسد.
  از دیگر تغییرات نیمکت‌های مربیگری تیم‌های اروپایی می‌توان به انتقال سرمربی موفق و 41ساله ساسولو به لیگ روسیه اشاره کرد. روبرتو دی‌زربی پس از 3 فصل سرمربیگری ساسولو در سری‌آ با امضای قراردادی 2 ساله به‌طور رسمی هدایت شاختار دونتسک اوکراین را برعهده گرفت. او که در هفته آخر لیگ موفق شد جلوی سهمیه لیگ قهرمانان ناپولی را بگیرد و تیمش را در لیگ هشتم کرد، سی‌وچهارمین مربی تاریخ شاختار خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید