• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 6 خرداد 1400
کد مطلب : 131724
+
-

آماربازی


5
پرسپولیس در مصاف این هفته مقابل ذوب‌آهن نیمه اول را با یک گل باخت اما در نیمه دوم با 2گل نتیجه را به سود خودش برگرداند. در فصل جاری این پنجمین بار بود که سرخپوشان نیمه اول را بازنده به رختکن می‌رفتند. در 4مرتبه قبلی پرسپولیس یک‌بار شکست خورده و 3بار هم بازی را با تساوی به پایان رسانده بود. سرخپوشان مقابل نساجی (بازی رفت)، استقلال (بازی رفت) و پدیده (بازی برگشت) نیمه اول را با شکست یک بر صفر به پایان بردند اما در پایان به تساوی رسیدند. در جدال با آلومینیوم اراک اما تیم یحیی نیمه اول را 2بریک باخت و در نیمه دوم هم کاری از پیش نبرد تا درنهایت با همان نتیجه بازنده شود. اما شکست مقابل ذوب‌آهن برای نخستین بار به برد تبدیل شد.

44
 اگر نتایج 45دقیقه دوم بازی‌ها را مجزا از نیمه اول مبنای یک جدول رده‌بندی قرار دهیم، پرسپولیس با 44امتیاز در صدر این جدول قرار می‌گیرد و عنوان بهترین تیم نیمه مربیان را به‌خود اختصاص می‌دهد. سرخپوشان این هفته ذوب‌آهن را در نیمه دوم 2بر یک شکست دادند که این یازدهمین پیروزی آنها در نیمه‌های دوم بود. تیم یحیی 11بار هم در این نیمه با حریفانش مساوی کرده و طی 23بازی فقط یک‌بار نیمه مربیان را باخته است. جالب اینکه آن یک باخت هم مقابل همین تیم ذوب‌آهن در بازی رفت رقم خورده است. جایی که پرسپولیس نیمه اول را با یک گل برده بود اما نیمه دوم را با یک گل به ذوب‌آهن باخت. در جدول نیمه‌های دوم گل‌گهر، استقلال، پدیده و سپاهان دوم تا پنجم هستند.

49
 اگر در نیمه دوم بازی‌ها شاهد برتری پرسپولیس هستیم، در عوض 45دقیقه اول بازی‌ها صحنه یکه‌تازی سپاهانی‌ها با 49امتیاز است. سپاهان طی 23بازی، 13بار نیمه اول را برده، 10بار با نتیجه مساوی به رختکن رفته و هرگز نیمه اول را نباخته است. پرسپولیس با 5شکست در نیمه اول و کسب 36امتیاز در این نیمه رتبه دوم را دارد اما فاصله‌اش با سپاهان صدرنشین 13امتیاز است. پرسپولیس در نیمه اول 10گل زده و 6گل خورده است؛ گل‌های خورده این تیم در هر دو نیمه مساوی است اما گل‌های زده در نیمه دوم 110درصد بیشتر شده‌اند. برعکس سپاهان که در نیمه اول 80درصد بیشتر از نیمه دوم گل زده است. از تفاضل21+ سپاهان که این تیم را صدرنشین کرده 19تا در نیمه اول و فقط 2تا در نیمه دوم به‌دست آمده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید