• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 6 خرداد 1400
کد مطلب : 131714
+
-

امجدیه/ حدادی به المپیک نمی‌رود؟

لیلی خرسند- خبرنگار

فدراسیون دوومیدانی کم‌کم افکار عمومی را آماده می‌کند تا در بازی‌های المپیک توکیو از احسان حدادی انتظاری نداشته باشند. به پشتوانه مدال نقره‌ای که حدادی در بازی‌های المپیک لندن گرفت، بخش قابل‌توجهی از بودجه فدراسیون در همه این سال‌ها هزینه او شد. در المپیک 2016به بهانه اینکه زانویش مصدوم بود، پرتاب خوبی نداشت و حالا هم چند‌ماه قبل از شروع بازی‌های توکیو می‌گوید کمردرد دارم. فدراسیون هم در این مدت از او حمایت کرده و گفته است که مصدومیت جزئی از ورزش است و نمی‌شود گفت که چرا ورزشکار قبل المپیک مصدوم شده است. اما هاشم صیامی، رئیس فدراسیون اعتراف کرده است که اگر احسان مصدوم هم نمی‌شد، کار راحتی در توکیو نداشت. صیامی البته توضیح نداده که با این شرایط چرا فدراسیون این همه برای او هزینه کرده است. شایعه شده اگر رکوردهای حدادی خوب نباشد، به المپیک اعزام نمی‌شود.

معامله تلخ
بهمن نصیری از رفتن به المپیک انصراف داده است. او و نازنین ملایی در مسابقات انتخابی المپیک، در قایق روئینگ مدال نقره گرفتند و طبق قانون یک نفر از آنها می‌توانست سهمیه داشته باشد. نصیری که اصرار داشت فدراسیون انتخاب عادلانه‌ای داشته باشد، یک دفعه خبر داد که حاضر است کنار برود. فدراسیون به نصیری لقب پهلوان داده است و همه از جوانمردی‌اش می‌‌گویند اما چرا باید یک ورزشکار از بزرگ‌ترین آرزوی ورزشی‌اش دست بکشد؟ نصیری به این شرط کنار کشیده که فدراسیون به او شغل بدهد. این معامله تأسف‌برانگیز است. ورزشکاری که قهرمان آسیا شده، تا یک قدمی المپیک رفته است، اینقدر درگیر آینده و مسائل زندگی‌اش است که حاضر شده از المپیک بگذرد؟ نصیری یک مدال طلا و یک مدال برنز آسیا را دارد، ولی می‌داند که با این مدال‌ها نمی‌شود صاحب خانه و زندگی شد. کاش در این معامله او بازنده نباشد و فدراسیون به وعده‌هایش عمل کند.

رد صلاحیت‌های عجیب
داستان تأیید صلاحیت‌های نامزدهای ریاست‌ فدراسیون‌های  ورزشی هم در نوع خود عجیب است؛ آدم‌هایی که مسئولیت دارند و در طول مدیریتشان بازخواست نشده‌اند، برای انتخابات رد صلاحیت می‌شوند. پارسال مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی برای انتخاب دوباره، ردصلاحیت شد. امسال هم این اتفاق برای زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک افتاده است. گفته می‌شود درگاهی از 3سال پیش پرونده باز در سازمان بازرسی دارد. اگر تخلفات او اینقدر حاد بوده که رد صلاحیت شود، چرا در این سال‌ها حکمی برای او صادر نشده است؟ چرا اجازه داده‌اند در مدیریت فدراسیون بماند؟ نمی‌شد مجمع فوق‌العاده تشکیل داد و برکنارش کرد؟ مجمعی که به این تخلفات حساسیت نشان نداد، می‌تواند برای 4سال آینده فدراسیون فرد مناسبی را انتخاب کند؟ شاید هم همه این حرف‌ها بهانه است و یک عده فقط می‌‌خواهند درگاهی در انتخابات حضور نداشته باشد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید