• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 5 خرداد 1400
کد مطلب : 131663
+
-

پیش‌آگهی یک مشکل

فاطمه عباسی

2سال پیش بود که زوج‌های جوان با بحران کمبود پوشک برای بچه‌هایشان مواجه شدند و فروشگاه‌ها از پوشک بچه خالی شد. حالا بعد از 2سال شیرخشک نوزادان هم سهمیه‌بندی شده و به‌گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد در ایران، ذخایر برخی از انواع شیرخشک تا 2‌ماه دیگر در کشور به اتمام می‌رسد.
دلیل این سهمیه‌بندی هم این است که از 6‌ماه پیش تاکنون ارز واردات به تولیدکنندگان شیرخشک تعلق نگرفته و باعث شده است تولید برخی انواع شیرخشک‌ متوقف شود.
شاید این خبر در مقایسه با وضعیت آب و کمبود آن، قطعی‌های مکرر برق و گرانی بی‌ضابطه نان، چندان مهم به‌نظر نرسد، اما بد نیست بدانید که این انواع و اقسام شیرخشک و این تنوع محصول تنها به‌خاطر کیفیت این کالا نیست و ذائقه نوزادان با هر شیرخشکی سازگاری ندارد؛ به همین دلیل انواع مختلفی از این محصول تولید می‌شود تا بچه‌هایی که حساسیت یا مشکلات گوارشی دارند نیز بتوانند شیرخشک مخصوص به‌خود را بخورند. اگر گذرتان به داروخانه 29فروردین در میدان حر افتاده باشد، حتما دیده‌اید که بخش بزرگی از این داروخانه به انواع شیرخشک‌ اختصاص دارد یا شاید بهتر است بگوییم داشت.
حالا با شرایط پیش‌آمده و این کمبودها معلوم نیست وضعیت بچه‌های شیرخشکی چه می‌شود. پدرها و مادرها هم باید تا هنوز ذخایر شیرخشک به پایان نرسیده، توی صف بایستند تا شاید از شیرخشک‌های سهمیه‌ای، چیزی نصیبشان شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید