• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 5 خرداد 1400
کد مطلب : 131627
+
-

هشدار سیل در 4 استان

آب و هوا
هشدار سیل در 4 استان

سازمان هواشناسی طی روزهای گذشته با صدور هشدار نارنجی‌ از احتمال وقوع سیل در 6استان خبر داده بود که با توجه به‌گفته کارشناس این سازمان، شرایط هشدار تا امروز (چهارشنبه) در 4استان برقرار است.
به گزارش گروه ایرانشهر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و شمال کرمانشاه روز گذشته (سه‌شنبه) با فعالیت سامانه بارشی همراه با رشد ابرهای همرفتی شاهد وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و بارش تگرگ بودند. «کبری رفیعی» به همشهری می‌گوید که لرستان، همدان، مرکزی، قم، شمال فارس، غرب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هم تحت‌تأثیر این سامانه بارشی بودند. به‌گفته او، امروز (چهارشنبه) شدت بارش‌ها در مازندران، شمال شرق کشور، همدان، اصفهان و یزد است و شرایط هشدار نارنجی برای این استان‌ها هم برقرار خواهد بود.
بنابراین سازمان هواشناسی به شهروندان هشدار داده است که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و مناطق مستعد وقوع صاعقه به‌ویژه در ساعات بعدازظهر اجتناب و در چرای دام‌ها در مراتع و در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند. رفیعی با بیان اینکه هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود، توضیح می‌دهد که این شرایط تا اواخر امروز برقرار است و از فردا (پنجشنبه) جو پایداری در استان‌های مختلف حاکم می‌شود. در مازندران علاوه بر صدور هشدار نارنجی، هواشناسی از کاهش دمای هوای استان بین 4تا ۹ درجه سانتی‌گراد هم خبر داده است. طبق پیش‌بینی هواشناسی، کاهش دمای هوای مازندران از امروز (چهارشنبه) به کمترین میزان خود خواهد رسید ولی از روز پنجشنبه بار دیگر روند افزایشی خواهد گرفت. وضعیت هوای مازندران در مناطق جلگه‌ای نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد گاهی نسبتا شدید پیش‌بینی شده است. در مناطق کوهستانی هم هوا ابری و مه آلود پیش‌بینی شده که با کاهش دما، رگبار، رعد و برق، وزش باد گاهی نسبتا شدید و احتمالا بارش تگرگ همراه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید