• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 5 خرداد 1400
کد مطلب : 131626
+
-

سفر به مازندران یک هفته زودتر ممنوع شد

پیگیری
سفر به مازندران یک هفته زودتر ممنوع شد

در شرایطی که ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بررسی محدودیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد امسال است، برخی استان‌ها در روزهای پایانی هفته پیش‌رو هم محدودیت‌هایی برای سفر قائل شده‌اند.
به گزارش گروه ایرانشهر همشهری، یکی از استان‌هایی که محدودیت سفر را در روزهای پایانی هفته پیش رو اعلام کرده، مازندران است. بنابر اعلام پلیس راه مازندران باتوجه به نگرانی‌ها در محور‌های شمال تشدید ممنوعیت‌های کرونایی در دستور کار قرار گرفته است. بدین‌ترتیب پلیس در مبادی ورودی مازندران در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه و محور‌های شرقی و غربی به‌صورت ایست و بازرسی مستقر شده و اجازه تردد به‌خودرو‌های غیربومی بدون مجوز را به هیچ وجه نمی‌دهد.
از آذربایجان‌غربی هم خبر می‌رسد 12شهر ماکو، شوط، خوی، سلماس، ارومیه، نقده، پیرانشهر، مهاباد، میاندوآب، بوکان، تکاب و شاهین‌دژ در وضعیت نارنجی کرونایی هستند و به همین علت، ورود و خروج به این شهرها ممنوع است و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی در این‌باره می‌گوید: «با وجود عبور از پیک چهارم کرونا، محدودیت‌های ترافیکی همچنان باقی است و خودروهایی که بین این ساعات در معابر شهری آذربایجان غربی تردد کنند، توسط پلیس یا با استفاده از دوربین‌های نظارتی جریمه خواهند شد.»
به‌گفته سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی هم تعیین تکلیف سفر تعطیلات نیمه خرداد منوط به مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست، اما هم‌اکنون ممنوعیت‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد و در همه شهرها منع تردد شبانه از ساعت۲۲ تا ۳ بامداد در حال اجراست.
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌های کرونایی تعطیلات نیمه خرداد ۱۴۰۰ گفته که یکی از عوامل مهم گسترش بیماری سفرها و دورهمی‌هاست و درصورت تأیید ستاد با کمک و هماهنگی پلیس راهور و نیروی انتظامی ممنوعیت سفر فارغ از رنگ‌بندی شهرها اعمال خواهد شد. رئیسی تأکید کرده است که هرچند در وضعیت نزول بیماری قرار داریم، اما وضع بیشتر شهرها نارنجی و شرایط بسیار شکننده است و باید مراقب باشیم تا گرفتار پیک پنجم نشویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید