• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13156
+
-

گرد وغبار، مدارس خوزستان، کردستان وکرمانشاه را تعطیل کرد

درحالی‌که بسیاری از نقاط کشور به‌دلیل بارش‌های نسبتا مطلوب بهاری روزهای خنکی را تجربه کردند، اما روز گذشته پدیده گردوغبار در برخی نقاط دیگر ازجمله در خوزستان باعث تعطیلی مدارس خرمشهر، آبادان و شادگان شد. ناصر علیفر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر روز گذشته به ایسنا گفت: تمام مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع در نوبت عصر به‌دلیل پدیده تندباد و گردوغبار تعطیل هستند. عزیزالله شهبازی، فرماندار آبادان هم روز گذشته از تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدارس نوبت عصر در شهرستان آبادان خبر داد.



دوشنبه، اوج بارش‌ها در خوزستان

همزمان با تعطیلی مدارس در برخی شهرهای استان خوزستان، مدیرکل هواشناسی این استان گفت: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از امروز تا سه‌شنبه(4اردیبهشت‌ماه) جو ناپایداری بر استان خوزستان حاکم است که موجب افزایش ابر، وزش تندبادهای شدید، رگبار و رعد و برق خواهد شد.

کورش بهادری افزود: اوج بارش‌ها برای روز دوشنبه پیش‌بینی شده و طی این روز، شدت بارش در مناطق شمالی و ارتفاعات خوزستان نسبت به سایر نقاط بیشتر خواهد بود. مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع گردوغبار در مناطقی از استان، تصریح کرد: وقوع گرد و خاک در بصره موجب کاهش دید در آبادان و خرمشهر شده به‌طوری که دید در آبادان و خرمشهر به 2کیلومتر رسیده اما این وضعیت به‌تدریج در حال بهبود است. بهادری گفت: برای امروز وزش باد تا حدی شدید در اهواز پیش‌بینی می‌شود که این باد به‌صورت موقت می‌تواند موجب کاهش دید یا شکستن شاخ و برگ درختان در اهواز شود. درعین حال او تأکید کرد:اگر میزان بارش‌ها امروز ضعیف باشد احتمال بروز پدیده گرد و خاک در روز دوشنبه به‌صورت موقت دور از انتظار نیست.



هوای 3شهرستان ایلام در وضعیت هشدار

 معاون پایش و نظارت محیط‌زیست استان ایلام هم روز گذشته گفت: هوای شهرستان‌های ایلام، ایوان و سرابله به وضعیت هشدار رسیده است.  علی‌طاهر سارایی افزود: ورود ریزگردهایی که منشأ خارجی دارند هوای شهرستان‌های ایلام، ایوان و چرداول را تحت‌تأثیر قرار داده و هوای این شهرستان‌ها را در حالت هشدار قرار داده است. همزمان با این گفته‌ها، مدیر فرودگاه شهدای ایلام هم گفت: شرایط نامساعد جوی ناشی از گردوغبار شدید، باعث لغو پروازهای تهران - ایلام و بالعکس این فرودگاه شده است. علی متانت، کاهش دید خلبان را دلیل اصلی لغو 2پرواز 840و 841شرکت هواپیمایی آسمان در روزگذشته اعلام کرد.



 تعطیلی مدارس استان کردستان به‌دلیل آلودگی هوا

روزگذشته تمامی مدارس شهرستان‌های سنندج، مریوان، سروآباد و کامیاران نوبت بعد‌از‌ظهر هم به‌علت آلودگی شدید هوا و روند افزایشی غلظت ذرات معلق تعطیل شد. پدیده گردوغبار، مدارس شهرهای مرزی استان کرمانشاه ازجمله قصر شیرین و سرپل ذهاب را هم دیروز تعطیل کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید