• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 4 خرداد 1400
کد مطلب : 131551
+
-

روز پایان گمانه‌زنی‌ها


 این روزها یکی از مشغولیت‌های عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، تکذیب گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی است که در شبکه‌های اجتماعی و محافل سیاسی کشور درباره احراز صلاحیت‌ها منتشر می‌شود. پس از پایان فرایند ثبت‌نام کاندیداها برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و آغاز بررسی پرونده ثبت‌نام‌کنندگان که به‌گفته مسئولان شورای نگهبان حاوی 40نام بود، هر روز فهرست‌های گوناگونی از اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان یا نام‌هایی که صلاحیت‌شان احراز نشده است، در شبکه‌های اجتماعی درحال دست به‌دست شدن است و روزی نیست که در گمانه‌زنی‌ها چهره‌ای تأیید یا ردصلاحیت نشود؛ موضوعی که با وجود تکذیب‌های مکرر سخنگوی شورای‌نگهبان همچنان تا امروز ادامه دارد. 
به گفته سخنگوی شورای نگهبان امروز نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها  به وزارت کشور ارسال می‌شود، اما گویی رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌ها پیرامون نام‌هایی که در رقابت ‌نهایی کاندیداها حضور خواهند داشت، قرار است تا آخرین لحظات ادامه یابد؛ موضوعی که واکنش و تکذیب چندباره سخنگوی شورای نگهبان را به‌همراه داشت.
کدخدایی همچنین تأکید می‌کند که امروز (سه‌شنبه) آخرین روز بررسی صلاحیت کاندیداهاست. او  با تأکید بر اینکه هنوز نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان مشخص نیست، از افکارعمومی می‌خواهد به شایعاتی که در روزهای اخیر به‌صورت مستمر در شبکه‌های اجتماعی درحال انتشار است، توجه نکنند.  وی دراین باره می‌گوید: نتایج نهایی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر به وزارت کشور ارسال می‌شود. برای جمع‌بندی نهایی قرار است جلسه دیگری برگزار شود. وی ادامه می‌دهد: هنوز نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها مشخص نیست و از افکارعمومی و مردم می‌خواهیم به چنین شایعاتی توجه نکنند. شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به‌هیچ‌وجه اعمال سلیقه نمی‌کند.  کدخدایی افزود: اگر داوطلبی درباره احراز نشدن صلاحیتش مراجعه کند، دلایل را به او اعلام می‌کنیم. 
دراین میان یکی دیگر از موضوع‌هایی که در روزهای اخیر به کرات موضع‌گیری سخنگوی شورای نگهبان را به‌همراه داشته، تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری است که با وجود اینکه هنوز نتیجه نهایی بررسی‌های این شورا مشخص نشده، حضور پررنگی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی دارند و با ترتیب دادن گفت‌وگوهای ویژه می‌کوشند با تشریح برنامه‌ها و راهبردهای انتخاباتی خود، افکارعمومی را تحت‌تأثیر قرار دهند.  سخنگوی شورای نگهبان دراین باره نیز می‌گوید: هرگونه تبلیغات داوطلبان پیش از اعلام اسامی نهایی نامزدها خلاف قانون است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید