• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 خرداد 1400
کد مطلب : 131435
+
-

مراسم کلنگ‌زنی یادمان «سرباز وطن»


مراسم کلنگ‌زنی یادمان ملی «سرباز وطن» چهارم خرداد‌ماه به مناسبت روز مقاومت و پایداری با حضور شهردار تهران، رئیس و اعضای شورای شهر برگزار می‌شود.
به گزارش همشهری، سال پیش مسابقه یادمان «سرباز وطن» با هدف ساخت سازه‌ای با هویت ملی از سوی شهرداری تهران و توسط منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد. طبق فراخوان این مسابقه محدوده زمین مورد نظر ۸/۱ هکتار، واقع در ضلع جنوبی باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس مقابل ایستگاه مترو شهید همت، شمال بزرگراه شهید همت و شرق بوستان طالقانی است که 3هزار مترمربع از آن می‌تواند حوزه نفوذ اثر طراحی شده باشد و مابقی آن به‌عنوان دامنه و بستر قرار‌گیری اثر، مورد طراحی محیطی قرار خواهد گرفت. یادمان در محدوده تعریف‌شده در اختلاف ارتفاع حدودا ۲۰ متری با محدوده پیرامونی و با ابعاد متناسب به‌منظور ایجاد یک نماد شهری قابل رویت و با رعایت فضاهای مهم پیرامونی مستقر می‌شود.
در مسابقه ملی سرباز وطن ۱۰۰ اثر از سوی طراحان به دبیرخانه ارسال شده بود که ۱۰ اثر برگزیده و ۳ اثر برتر تقدیر شدند و اثر نخست مطابق نظر هیأت داوران به‌عنوان اثر برتر مجوز ساخت را دریافت کرد. در دی‌ماه سال قبل پس از داوری آثار برتر سیدمیثاق مدنی و محسن محمدپور اثر نخست و برتر مسابقه یادمان ملی «سرباز وطن» معرفی شد و اثر دوم توسط محمد پاسبان ‌مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین هانیه دبیری و حسین شناور به‌طور مشترک رتبه سوم را به‌دست آوردند. مراسم آغاز ساخت و استقرار اثر برتر این مسابقه ملی با حضور مدیران ارشد شهری روز سه‌شنبه 4خرداد(فردا)  در اراضی عباس‌آباد اجرا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید