• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 2 خرداد 1400
کد مطلب : 131356
+
-

ورود کمک‌های امدادی به غزه

رویداد
ورود کمک‌های امدادی به غزه

درپی اجرای آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی غزه، کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی وارد باریکه غزه شده‌اند.
به گزارش رویترز، یک روز پس از اعلام آتش‌بس امکان ورود کمک‌های بشردوستانه فراهم شده است. با توجه به انهدام زیرساخت‌های شهری غزه، حدود 2میلیون ساکن این منطقه به کمک‌های بشردوستانه احتیاج دارند.
طبق اعلام سازمان ملل، بیش از 75هزار نفر از مردم غزه طی 11روز بمباران جنگنده‌ها و توپخانه اسرائیل، از خانه‌های خود آواره شده و در مدارس تحت نظر این نهاد اسکان داده شده‌اند. عده زیادی از آنها پس از اعلام آتش‌بس به خانه‌های خود بازگشته‌اند اما با ویرانه‌ روبه‌رو شده‌اند. روز پنجشنبه وزارت مسکن غره گفت: ۱۸۰۰واحد مسکونی در پی حملات هوایی اسرائیل دیگر قابل سکونت نیستند و ۱۰۰۰خانه نیز از اساس ویران شده‌اند.
در جریان درگیری‌ها حدود 2هزار نفر مجروح شده‌اند که به‌دلیل ازدحام در بیمارستان‌ها در نوار غزه امکان مداوای آنها نیست. سازمان بهداشت جهانی خواستار ایجاد کریدوری امن برای انتقال مجروحان شده است. یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید: در غزه نزدیک به ۸۰۰هزار نفر به آب لوله‌کشی دسترسی ندارند. جنگنده‌های اسرائیلی تاسیسات تصفیه آب در این منطقه را بارها مورد حمله قرار داده‌اند.
۲۴۸ فلسطینی از جمله بیش از ۱۰۰ زن و کودک در حملات هوایی اسرائیل به غزه شهید شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید