• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 2 خرداد 1400
کد مطلب : 131341
+
-

شهردار تهران فروشگاه شهروند شعبه سهروردی را افتتاح کرد

عرضه سهام شهروند در بورس با هدف اصلاح ساختار

پیروز حناچی: ۲ ایستگاه جدید مترو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

شهر
عرضه سهام شهروند در بورس با هدف اصلاح ساختار


فروشگاه شهروند سهروردی به‌عنوان چهل‌وسومین فروشگاه این مجموعه با حضور شهردار تهران و برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهری در خیابان شهید علی‌اکبری افتتاح شد.
به گزارش همشهری، پیروز حناچی در این مراسم با تأکید بر عرضه سهام فروشگاه شهروند در بورس گفت: من از همکارانم تشکر می‌کنم که به قول خود عمل کردند و این فروشگاه را آماده کردند تا مردم از آن استفاده کنند.
 او در ادامه با تأکید بر اهمیت عرضه سهام شهروند در بورس گفت: این کار شفافیت این فروشگاه را بیشتر خواهد کرد و در جهت اصلاح ساختار شهروند است و این پروژه پیشتاز ماست. در آینده  پرونده عرضه سهام شرکت‌های دیگری مانند همشهری را هم آماده می‌کنیم که به بورس عرضه کنیم.  عرضه سهام شهروند در بورس است که به انضباط مالی و منافع سهامداران کمک می‌کند و به‌زودی تلاش می‌کنیم در فرابورس آن را ارائه کنیم. موافقت‌های لازم کسب شده و به‌زودی مقدمات اجرای آن فراهم خواهد شد. 
شهردار درباره نحوه این عرضه گفت: همه سهام واگذار نمی‌شود بلکه سهم بخش نهاد عمومی برای سیاستگذاری باقی می‌ماند و شرکت به‌صورت سهامی عام اداره خواهد شد. نظارت شهرداری بعد از واگذاری در قالب چارچوب‌های بورس انجام می‌شود و نظارتی که می‌شود از نظارت‌های امروز بهتر خواهد بود. او همچنین سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت و افزود: خرمشهر هم در آن روز که پس از مقاومتی جانانه سقوط کرد و هم زمانی که در یک عملیات غرورآفرین آزاد شد در یاد مردم ما خواهد ماند. در روزی که خرمشهر آزاد شد رزمندگان ما 30هزار اسیر از دشمن گرفتند.
حناچی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برنامه همکاران من توسعه ۱۲۰درصدی فروشگاه‌های شهروند در دوره سه‌ساله است که عمدتا در محدوده استان‌های تهران و البزر قرار می‌گیرد. و البته این توسعه برای سایر کلانشهرها هم پیش‌بینی شده است. شهردار تهران درباره افتتاح‌های جدید مترویی هم خبرهایی داد و گفت: هفته آینده احتمالا 2ایستگاه جدید را با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌کنیم و به قول‌هایی که دادیم جامه عمل می‌پوشانیم و همین تعداد نیز تا پایان سال به ایستگاه‌های مترو اضافه خواهد شد. او درباره تمهیدات شهرداری برای ایجاد فضاهای تبلیغاتی در فصل انتخابات گفت: برای تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری فضای تبلیغاتی را سازمان زیباسازی آماده می‌کند، برای شورای شهر هم برنامه‌ها باید متمایز و فضای تبلیغاتی فراهم شود.

رقابت با بخش خصوصی
عبدالحمید امامی، معاون مالی شهرداری تهران در این مراسم با تأکید بر فروش شهروند به بخش خصوصی گفت: شهروند برای اینکه یک نیاز در شهر بود، تاسیس شد. امروز که می‌بینیم بخش خصوصی در رقابت با این فروشگاه است باید آن را با سازوکاری اداره کنیم که بتواند رقابت کند؛ چراکه معتقدیم فروشگاه‌داری کار شهرداری نیست. بر این اساس برنامه شهرداری واگذاری این فروشگاه به بخش خصوصی و آماده‌کردن برای عرضه سهام در بورس است. 
مدیرعامل شهروند نیز در ادامه این مراسم گفت: شهروند 27سال است که به مردم خدمت عرضه می‌کند و امیدوارم در آینده بهتر به مردم خدمت‌رسانی کنیم.
وحید کریمی درباره عرضه سهام فروشگاه شهروند در بورس گفت: این فروشگاه هم‌اکنون 2600میلیارد تومان سرمایه ثابت دارد و سود آن نسبت به قبل 4برابر شده است و به‌زودی در بورس فروشگاه را عرضه خواهیم کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید