• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 1 خرداد 1400
کد مطلب : 131196
+
-

تفاهم 451هزار میلیاردی در صنعت ایران

صنعت
تفاهم 451هزار میلیاردی در صنعت ایران

 وزیر صنعت در آیین امضای تفاهمنـــامه تـوسـعه سـرمـایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، ارزش موافقتنامه‌های منعقد شده در این طرح را طی 2مرحله برگزاری تاکنون ۴۵۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش همشهری، ‎علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به معرفی ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند به‌عنوان هدف سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام کرد: این طرح به موفقیت نمی‌رسد مگر اینکه همه ارکان حکومت در جهت توسعه اقتصادی و افزایش تولید پای کار بیایند. وزیر صمت همچنین خبر داد: ۶ هزار معدن را بعد از۵۰ سال آزادسازی کردیم و از طریق مزایده طبق قانون با نظارت دستگاه‌های نظارتی در اختیار افراد دارای اهلیت و صلاحیت قرار خواهیم داد تا آنها را فعال کنند. او با اشاره به رشد تولید صنعتی ایران گفت: در حوزه صنعت لوازم‌خانگی ۱۵ میلیون عدد در سال گذشته افزایش تولید داشتیم، ۷۰ درصد ساخت داخل افزایش یافته، ۵۰۰ واحد فعال در صنعت لوازم خانگی فعالیت می‌کنند که برخی از آنها به سمت 3شیفته‌شدن رفتند. ‎رزم‌حسینی با بیان اینکه اقتصاد با ورود خط تولید، ماشین‌ها، اجزا و قطعات تجهیزات به‌روز می‌شود، ادامه داد: از ۳۸میلیارد دلار واردات در سال گذشته ۲۶میلیارد دلار کالاهای واسطه‌ای، خط تولید، مواداولیه، اجزا و قطعات بودند. ‎وی با اشاره به حمایت‌ها از ساخت داخل، گفت: ۲۲۳۰ تعرفه وارداتی ممنوع شده است، ۵.۵ میلیارد دلار کاهش واردات و ۳.۵ میلیارد دلار ساخت داخل داشته‌ایم.
او با اشاره به رشد صنعتی ۷.۵درصدی در شرایط تحریم و کرونا اضافه کرد: در همین شرایط توانستیم ۱۲۴ هزار شغل در بخش صنعت ایجاد کنیم. ‎وی همچنین تصریح کرد: اگر شرایط به همین منوال پیش برود به رقم یک‌میلیون میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور می‌رسیم. همین امروز ارزش موافقتنامه‌های امضا شده ۱۱میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید