• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131007
+
-

تبانی؟ شما مطمئن هستید؟

خود پرسپولیس هم می‌توانست 5گل به مس رفسنجان بزند


سپاهان در یک بازی عجیب 5بر یک مس رفسنجان را شکست داد و با عبور از پرسپولیس بار دیگر به صدر جدول رسید. اتفاقات این بازی و مخصوصا به ثمر رسیدن 4گل ظرف 15دقیقه بسیار بحث‌برانگیز شده و برخی آن را به تبانی یا کم‌کاری تیم کرمانی ربط داده‌اند. فضای فوتبال ایران و مخصوصا جو مسموم شبکه‌های اجتماعی عاشق این حرف و حدیث‌هاست، اما هر برد پرگلی لزوما یک پشت پرده ندارد. مس رفسنجان مدت‌هاست خوب نتیجه نمی‌گیرد و این باخت پرگل برابر تیم مدعی قهرمانی هم خیلی عجیب نیست. از سوی دیگر پیروزی پرگل سپاهان برابر مس رفسنجان در حالی مشکوک قلمداد می‌شود که خود پرسپولیس هم در بازی رفت با این تیم در ورزشگاه آزادی می‌توانست 4یا 5گل بزند، اما در روزهایی که خبری از آل‌کثیر، مغانلو یا ترابی نبود، بی‌دقتی مهاجمان تیم باعث از دست رفتن فرصت‌ها شد. پرسپولیس اگرچه در دیدار با مس رفسنجان تنها با یک گل به پیروزی دست یافت، اما موقعیت‌های متعدد گلزنی را برابر میهمانش از دست داد. آمار این مسابقه نشان می‌دهد سرخپوشان 8موقعیت گلزنی داشتند و 11شوت زدند که 7تای آنها داخل چارچوب بود، اما همه توپ‌ها هدر رفت تا این تیم تنها به لطف گل جلال حسینی برنده شود.

   فرصت‌های سوخته و آن اخراج عجیب
در دقیقه ششم بازی پرسپولیس و مس رفسنجان، ارسال سیامک نعمتی از سمت راست در مقابل دروازه به امید عالیشاه رسید، اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی بیرون رفت. در دقیقه 33بازی3 مدافع مس به ناشیانه‌ترین شکل ممکن روی پای عالیشاه رفتند تا وحید امیری مقابل دروازه تنها بماند. اتفاقا پاس امید به وحید رسید، اما استپ بد او همه‌‌چیز را خراب کرد. در دقیقه 38بار دیگر امید عالیشاه یک موقعیت خوب گلزنی را از دست داد. در دقیقه 50سرانجام جلال حسینی برای پرسپولیس گل زد. او آزادانه روی یک کرنر ارسالی با ضربه سر دروازه را باز کرد. جالب اینجاست که گل حسینی شبیه گل اول سپاهان به مس بود که گولسیانی از روی ضربه کرنر به ثمر رساند. در دقیقه 65وحید امیری در مقابل دروازه خالی یک موقعیت صددرصد گلزنی را ناباورانه از دست می‌دهد. در این صحنه توپ روی پای وحید جفت‌وجور نشد. جالب اینجاست که محمدحسین کریم‌زاده، بازیکن تعویضی مس در دقیقه 61به زمین آمد و با دریافت  2کارت زرد ظرف 15دقیقه اخراج شد؛ اتفاقی که اگر در اصفهان رخ داده بود، قشنگ خوراک شایعه‌پردازان بود. در دقیقه 90 مهدی مهدی‌خانی یک فرصت عالی دیگر را برای گلزنی از دست داد و در دقیقه 92هم نوبت به احمد نوراللهی رسید تا از فاصله 9متری در باز کردن دروازه مس عاجز بماند.

   گل‌گهر را یادتان هست؟
البته همیشه هم اینطور نبوده که توپ‌های پرسپولیس تبدیل به گل نشود. به‌عنوان مثال در دیدار رفت با گل‌گهر در سیرجان، پرسپولیس با 5 گل میزبانش را شکست داد. گل‌های دوم تا چهارم سرخپوشان از دقیقه 60تا 72به ثمر رسید؛ یعنی  3گل در 12دقیقه. گل چهارم را احمد زنده‌روح به اشتباه وارد دروازه خودی کرد و کار به جایی رسید که حتی مهدی شیری هم در این بازی گل زد! اینها اتفاقات فوتبال هستند و گاهی در بزرگ‌ترین مسابقات دنیا هم پیش می‌آید. اینکه فورا انگ تبانی به بازی ببندیم و دنبال یک سناریو برای آن باشیم، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید